قبل از سفر دارچین بخورید

دارچین در اکثر کشورهای دنیا به عنوان ادویه و چاشنی غذا استفاده میشود اما در ایران از دارچین در قنادی ها نیز استفاده می شود. همچنین از دارچین برای تزئین شله زرد و حلیم نیز استفاده می کنند.
دارچین خواص ضد آلزایمری دارد.
 مصرف دارچین و یا نعناء می‌تواند سبب افزایش سطح هوشیاری، تمرکز، رفع خستگی و خواب آلودگی در راننده و حتی مسافران برای مسافرت‌های طولانی مدت شود.
بعضی از پزشکان و محققان مصرف 2 تا 4 گرم دارچین در روز را توصیه می کنند و بعضی دیگر مصرف 1 تا 6 گرم. به هر حال همانطور که دارچین میتواند خواص زیادی داشته باشد، از مصرف زیاد دارچین پرهیز کنید چون می تواند باعث مسمومیت شود.
دارچین روی میوه های خام:
سیب را شسته و پوست بگیرد و مقداری دارچین روی آن بریزید و سپس میل کنید، می توانید یک عدد پرتقال را نیز پوست بگیرید و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. سپس 25 گرم عسل را با 2 گرم پودر دارچین مخلوط کرده و روی آن بریزید. در این صورت پرتقالی شیرین و طعم دار میل خواهید کرد. علاوه بر این اگر به میوه ی پاپایا دسترسی دارید نیز می توانید آن را دو نیم کرده و مقداری ماست شیرین به آن بزنید و کمی پودر دارچین روی آن بپاشید و میل کنید.
بعضی مطالعات علمی نشان دهنده اثرات ضد ویروسی دارچین میباشد بخصوص بررسی های علمی بر مؤثر بودن آن در بیماری نقص ایمنی اکتسابی HIV-1 را تاًیید کرده است. همچنین اثرات ضد دیابت نوع دو در مطالعات علمی گزارش شده است.
در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را دارا میباشد.


نویسنده : رضا معادی

TOP