میوه برای سلامتی

هر كسی می داند كه میوه ها دارای ویتامین های مفید هستند كه برای بدن ما ضروری اند. اما ویتامین ها فقط یك قسمت كوچك از مواد مفید میوه ها هستند. كشفیات دانشمندان نشان می دهد كه بسیاری از میوه ها از نظر كیفیت غذایی در مقام والایی قرار دارند و ما را در برابر بسیاری از ناخوشی ها حفاظت می كنند.

 

 

به 

به بخصوص به شیرین اثر مثبتی بر مغز دارد. و از احساس افسردگی و بعصی از سردرد ها جلوگیری می كند. قلب كبد و دستگاه هاضمه را تقویت می كند. اشتها را زیاد می كند و بوی بد دهان را از بین می برد. در زمان خون ریزی ، تهوع ، استفراغ ، خماری و تشنگی بسیار مفید است. بهتر است به را در اندازه های كم یا پخته (بخار داده ) بخورید. آب به بهمراه عسل برای سلامتی بسیار مفید است.

 انگور

انگور یكی از بهترین میوه هاست، به طوریكه آن را یكی از مغذی ترین میوه ها می دانند. انگور خون را تصفیه می كند. و ارگانهای آشفته بدن را به حالت تعادل باز می گرداند. انگور به تنفس نظم می دهد و بدن را مستعد تنومندی می كند. بهتر است بعد از خوردن انگور آب خنك ننوشید زیرا می تواند شما را به طور جدی اذیت كند.

 انار

انار برای كبد و انواع هپاتیت مشكلات خواب سرفه و سینه درد بسیار مفید است. صدا را صاف می كند. و تمایل بدن به تنومندی را افزایش می دهد. و صورت را شفاف می كند.

 هلو

هلو بدن را خنك و مرطوب می كند و نتیجتاً در صورت خشكی و افزایش دمای اندامها مفید است. هلو دارای خاصیت پاك كنندگی است و در از بین بردن مواد مضر در بدن كمك می كند. كسانی كه سیستم عصبی ضعیف دارند توصیه شده است هلو را در مقادیر كم مصرف كنند.

 گلابی

گلابی شیرین رسیده و تازه برای زمانیكه شكم بی نظم كار می كند بسیار مفید است. گلابی بهتر از سیب گوارش می شود و دارای اثر مثبت در مغز است. روحیه را تقویت می كند و برای افسردگی مفید است. گلابی به هضم غذا كمك می كند و به عنوان یك درمان خوب برای قارچ سمی توصیه شده است.

 هندوانه

هندوانه خون را رقیق می كند و كل بدن را مرطوب می سازد. به آسانی هضم می شود و استعداد تنومندی را افزایش می دهد. هندوانه یك داروی مدر خوب  است.

 سیب

انواع سیب برای هر كسی مفید است. سیب دارای اسید سیتریك ، تانین و مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، آهن، گوگرد، منگنز و فسفر) و پكتین است. سیب به ترشح غدد هضم كننده غذا كمك می كند و به همین دلیل است كه توصیه می شود 20 تا 30 دقیقه قبل از وعده های غذایی میل شود. سیب پخته تحرك شما را تسهیل می كند و غذایی كامل است. دانه سیب دارای مقدار زیادی ید است به طوریكه 5 تا 6 دانه سیب برای مصرف روزانة ید شما كافی است.

 موز

موز با میوه های دیگر تفاوت دارد و این بخاطر كیفیت بالای نشاسته ای است كه دارد. موز برای ناراحتی های دستگاه گوارش توصیه شده است. بعضی از افرادی كه در حال رژیم هستند موز را به عنوان صبحانه مصرف می كنند. موز رسیده بسیار خوب است در حالیكه موز سبز نارس می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

لیمو

لیمو تقریباً برای همه چیز خوب است: سردرد ناشی از گرما، سرگیجه ، خماری، گلودرد، تند دلی و تشویش ، استفراغ و حالت تهوع. لیمو برای افرادی كه مشكلات عصبی و كسانی كه سرفه های ناشی از سرما خوردگی دارند مضر است. سردرد با مالیدن گوشت میوه آن به پیشانی ممكن است برطرف شود.


منبع : http://peikfarhang.mihanblog.com

TOP