نقش اتوماسیون اداری در طبقه بندی اطلاعات

 عدد 33 را به شماره 09124472361 اس ام اس کنید تا با شما تماس بگیریم.

نرم افزار اتوماسیون اداری - دبیرخانه - بایگانی
 
 
 
 
 

نرم افزار اداری آدا

با پشتیبانی فعال و استقرار کامل در سراسر کشور

 

 

نرم افزار اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری آدا ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی و شرکتی امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌ کند. اتوماسیون اداری آدا  با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرم‌ های سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینه‌ جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌ کند.

مجموعه این امکانات با بهره‌ گیری از برترین فناوری‌ های تولید نرم‌ افزار، با کاربری ساده و سرعت و امنیت بسیار بالا حتی نسبت به رقبا  ساخته شده است. اتوماسیون اداری آدا قابلیت پشتیبانی از تعداد زیاد کاربران را با کارایی مناسب داراست. با افزایش تعداد کاربران در سازمان کافیست سخت افزار بیشتری اختصاص دهید و نگران سرعت و کارایی اتوماسیون خود نباشید. توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار در شرکت نرم افزاری آدا نگاه جدی به موضوع امنیت داشته و راهکارهای آن را در طراحی‌ های خود مد نظر قرار داده‌ اند.

اتوماسیون اداری آدا  به گونه‌ ای طراحی شده است که امکان پوشش‌ دهی انواع مختلف کسب و کارها و انطباق با مدل‌ های متنوع گردش مکاتبات در سازمان‌ ها را دارد. راهکارهای اتوماسیون اداری آدا به نحوی تحلیل و پیاده‌ سازی شده‌ اند که انعطاف پذیر بوده و به طور کامل نیازهای مشتریان را پاسخ می‌ دهند.

عدد 33 را به شماره 09124472361 اس ام اس کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

 

نرم افزار دبیرخانه

مکاتبات کاغذی عمده ای از فعالیت شرکتها و سازمانهای تجاری را در برگرفته است بنابراین نیاز است تا نرم افزار تمامی عملیات واحد دبیرخانه را به شکل الکترونیکی برعهده بگیرد.

در این سیستم ثبت و گردش كلیه مكاتبات سازمان بصورت الكترونیكی و بی نیاز از جا به جایی فیزیكی نامه انجام می شود، تصویر اصل نامه ها و یا هر گونه سند دیگری در این سیستم به روش الكترونیكی آرشیو می شود. سیستم دبیرخانه بدون كاغذ با برچیدن روشهای سنتی و سرعت بخشیدن به امور اداری باعث افزایش ضریب اطمینان و دقت، در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و پراكندگی اسناد و همچنین ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات موجب حركت به سوی استاندارد های نوین فن آوری جهان در این رابطه گردیده است.

در کنار تمامی قابلیت هایی که یک نرم افزار دبیرخانه باید داشته باشد از ویژگی های در خور توجه سیستم قابلیت تعریف قالب نامه ها و قابلیت خواندن اطلاعات مورد نیاز نامه از دیگر نرم افزارها یا بانکهای اطلاعاتی می باشد. همچنین دسترسی برای نامه های محرمانه و امکان اشتراک گذاری زونکن ها و پیوست تمامی فایل های مورد نیاز شما با هر فرمتی که سیاست کاری شما در سازمانتان هست نیز از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد.

عدد 33 را به شماره 09124472361 اس ام اس کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

 

نرم افزار بایگانی

در عصر ارتباطات، سرعت دسترسی به اسناد و اطلاعات نقش بسزائی ایفا می کند  در اکثر سازمانها، شركتها و مراكز اطلاعاتي برای ایجاد، نگهداری و مراجعه سریع و آسان به گونه های مختلف اطلاعات از قبیل اسناد، نقشه ها، عکس ها، فیلم ها، فایل های مختلف و غیره ... نیاز به سیستم بایگانی اسناد و مدارک احساس می شود چرا که اسناد به مرور زمان و استفاده بیش از حد از بین رفته ومسائل دیگری همانند: امنیت اسناد در عصر اطلاعات، کمبود فضای بایگانی، کاهش هزینه ها (نیروی انسانی در بایگانی های سنتی) و دسترسی آسان و سریع به مدارک و اسناد باعث شده  نسبت به گذشته احساس نياز بيشتري به استفاده از سيستم هاي مكانيزه در مراكز بايگاني و چرخه مكاتباتي سازمان خود داشته باشید.

بایگانی اسناد نرم افزار پرسرعت و قدرتمند است جهت استفاده در بایگانی سازمان ها، آموزشگاه ها و شركت هاي مختلف که با قابليت هاي بسيار زیاد می باشد. همچنین از قابلیت های نرم افزار بایگانی آدا میتوان به فکس سرور قوی با قابلیت ارسال و دریافت مستقیم در نرم افزار اشاره کرد و امکاناتی نظیر اشتراک گذاری زونکن های بایگانی شده و ارتباط کلیه اسناد به هم و امکان امانت دهی سند به افراد با درج مهلت اقدام و جستجوی زونکن ها به صورت کدینگ نیز میتوان اشاره کرد.

عدد 33 را به شماره 09124472361 اس ام اس کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

 

 

آدرس: تهران - مینی سیتی - شهرک قائم - خیابان سوسن
 
با پشتیبانی فعال و استقرار کامل در سراسر کشور
 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  09124472361 تماس حاصل نمایید.

یا

عدد 33 را به شماره  09124472361 اس ام اس کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اتوماسیون اداری، دبیرخانه، بایگانی

اﺗﻮﻣﺎﺳﯿﻮن اداری عبارت اﺳﺖ از ﻣﺘﺼﻞ ﮐﺮدن اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺷﺒﮑﻪ که در آن کلیه فرایندها، مکاتبات اداری و دستور العمل ها به صورت یکپارچه و آسان انجام می شود. نرم افزار اتوماسیون اداری چیست؟ با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک اتوماسیون اداری Office Automation آمارها، نامه‌ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملاً یکپارچه و آسان انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب فرمولی

اﺗﻮﻣﺎﺳﯿﻮن اداری عبارت اﺳﺖ از ﻣﺘﺼﻞ ﮐﺮدن اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺷﺒﮑﻪ که در آن کلیه فرایندها، مکاتبات اداری و دستور العمل ها به صورت یکپارچه و آسان انجام می شود.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری چیست؟

با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک اتوماسیون اداری  Office Automation آمارها، نامه‌ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملاً یکپارچه و آسان انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب فرمولی جدید جهت طبقه بندی، تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی و تسریع بخشیدن به امر اجرا بدون نیاز به روش ه ای دست و پاگیر و مرسوم اداری و با صرفه جوئی در زمان و مواد اولیه مصرفی ایجاد شود. حذف کاغذ از امور بایگانی و دفتری، رفع محدودیت فضا جهت بایگانی پرونده ها و ابزار آن مانند زونکن و پوشه، کاهش خطرات و مشکلات محیطی و آتش سوزی، افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور اداری از تأثیرات به کارگیری اتوماسیون اداری است.

 

 

سازمان الکترونیکی چیست؟

سازمان الکترونیکی سازمانی است که در آن با استفاده از اتوماسیون اداری، اطلاعات وارده به سازمان به داده‌های دیجیتال (اعم از تصویر یا متن) تبدیل شود و با اعمال کنترل‌های مختلف در سازمان به جریان بیفتد. در این سیستم‌ها تمام اطلاعات صادره و داخلی از ابتدا به صورت دیجیتال تولید و نگهداری می‌شود. این سیستم‌ها قابلیت‌های زیادی در زمینه کارتابل الکترونیکی، جستجوی آسان و سریع اطلاعات، گزارش پیگیری اطلاعات وارده/صادره، پاسخگویی سریع و به موقع به مراجعان، اعمال کنترل مناسب بر کاربران، ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات را دارا هستند.

لزوم استفاده جامع از سیستم اتوماسیون اداری چیست؟

با توجه به اینکه حجم مکاتبات اداری و گردش نامه‌ها و اسناد در سازمانها و مؤسسات اداری بسیار بالا می‌باشد، وجود یک سیستم نامناسب مکاتبات اداری باعث اتلاف زمان، صرف انرژی بیشتر، افزایش هزینه‌ها و در نتیجه غیر بهره ور شدن سازمان می‌شود. تنها یک سیستم مناسب و سریع اداری می‌تواند حجم عمده‌ای ازپاسخ ها را کاهش داده و باعث صرفه جویی اقتصادی و افزایش بهره وری گردد. در هر ارگانی که الگوی سازمان الکترونیکی به‌طور صحیح و کامل پیاده‌سازی شود، آن ارگان تبدیل به سازمانی بدون نیاز به کاغذ، با عکس العمل هایی سریع و کارآمد خواهد شد. در یک سازمان الکترونیکی امکانات فراوان اینترنتی و اینترانتی وجود دارد که در سایه یکپارچگی این امکانات، اطلاعات به شکل صحیحی جریان می‌یابد و سازمان با هر حجمی که باشد می‌تواند سرعت و صحت را در کنار هم در اختیار داشته باشد. با قرارگیری در قالب یک سازمان الکترونیکی کارآمد، زمان و انرژی بسیاری حفظ خواهد شد. مثلاً دیگر نیازی به هماهنگی بین مدیران برای برگزاری جلسات مداوم تصمیم گیری نخواهد بود و بسیاری از تصمیم گیری‌ها در قالب نامه‌های الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

اﺗﻮﻣﺎﺳﯿﻮن اداری

 

مشکلات سیستم دستی و گردش کاغذی در سازمانها چیست؟

برخی از مشکلاتی که در یک سیستم دستی و گردش کاغذی سازمان می‌توان به آن اشاره کرد، به شرح زیر است:

  • نگهداری و انجام سیستم دستی نیازمند نیروی انسانی زیادی است و کنترل دقت و سرعت و نظارت بر نیروی انسانی زیاد مستلزم سیستمی دیگر و نیروی انسانی دیگر است.
  • مراحل مختلف ورود نامه، ثبت، ارجاع و جابه جایی نامه‌ها بین واحدهای مختلف تا رسیدن به دست کارشناس ذیربط و برعکس، تهیه پیش نویس پاسخ نامه توسط کارشناسان، حروف چینی، انجام اصلاحات توسط مدیران در هر مرحله و در نهایت امضا، ثبت و خروج نامه، مراحلی زمان بر و مستلزم ثبت چندباره یک نامه در قسمت‌های مختلف و در نتیجه بکارگیری نیروی انسانی زیاد برای حفظ کارآیی آن است.
  • امکان مفقود شدن عمدی و سهوی اسناد، نامه‌ها و پرونده‌ها وجود دارد؛ به ویژه در زمان جابجایی‌های سازمانی و زمان تغییرات ساختاری یا تغییر محل یک واحد یا سازمان از مکانی به مکان دیگر.
  • استهلاک اسناد بر اثر مرور زمان و شرایط محیطی و جوی
  • احتمال از بین رفتن اسناد در حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش سوزی، زلزله و ...
  • اختصاص فضای زیادی برای نگهداری لاشه فیزیکی مکاتبات و پرونده‌ها
  • طولانی شدن فرآیند جستجوی نامه در خیل عظیمی از بایگانی‌ها (وقت و نیروی انسانی)
  • هزینه زیاد خرید کاغذ، انواع دستگاه تکثیر و نگهداری آنها
  • هزینه نیروی انسانی برای نگهداری و دسترسی به اسناد و مدارک موجود
  • امکان جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری و احتمال اندک کشف آنها
  • عدم امکان برنامه ریزی بر مبنای حجم و میزان فعالیت و مکاتبات هر بخش به علت عدم وجود آمار قابل اتکا
  • عدم امکان گزارش گیری از فعالیت‌های زیر مجموعه به صورت سیستمی و نیز عدم امکان کنترل صحت آمار و گزارشهای واحدهای مختلف در مورد انجام فعالیت‌ها

دستاوردهای بکارگیری سیستم‌های اتوماسیون اداری

  • امکان انجام کارهای اداری در خارج از محل کار و در هر زمان توسط مدیران و حتی کارشناسان
  • کاهش فعالیت‌های موازی مانند تکثیر بی مورد مکاتبات ثبت و نگهداری سوابق در چندین محل
  • نگهداری سوابق عملیات در حجم کمتر، ایمنی بالا
  • مراجعه آسان به مکاتبات در هر زمان و بدون نیاز به حضور مسئول دبیرخانه یا بایگانی یا دفتر
  • قابلیت تولید گزارش‌های مورد نیاز به همراه نمودارهای متعدد
  • محول کردن بخش زیادی از فعالیت‌های مسئولان دفترها، منشی‌ها، حروف چین‌ها به سیستم نرم افزاری
  • امکان پیگیری مکانیزه کارها در هر مکان و هر زمان و اطلاع از امور معوق و تأخیر شده
  • اعمال کنترل بیشتر در نقل و انتقال مکاتبات و اطلاعات طبقه بندی شده
  • دقت در انجام عملیات و ثبت تمام امور
  • ردیابی امور و پیگیری به موقع مراحل کار
  • سهولت و سرعت در گردش عملیات

اولین گام به سوی سازمان الکترونیکی را چگونه برداریم؟

قبل از اجرای اتوماسیون اداری، مدیران سازمان باید به‌طور کامل به این نتیجه رسیده باشند که امکان ادامه وضعیت فعلی وجود ندارد و عزم راسخ در آنان برای اجرای اتوماسیون اداری به وجود آمده باشد. در غیر این صورت نه‌تنها از همه ابزارها و امکانات برای انجام پروژه استفاده نخواهد شد، بلکه با کوچک‌ترین مخالفت و مشکلی اجرای پروژه با تأخیر و حتی توقف مواجه می‌شود.


منبع : https://pafcoerp.com

TOP