چند دمنوش ضد سرفه

آلودگی این روزها در شهرهای بزرگ مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است. یکی از پیامدهای آلودگی بروز سرفه های شدید و بدون علت است. گاهی این سرفه ها با خلط های پر رنگ همراه است.

هم سرفه و هم خلط واکنش بدن به ورود عناصری است که از نظر بدن دشمن به حساب می آیند. به این ترتیب بدن سرفه و خلط ایجاد می کند و با این کار گرد و غبار و مواد مضر را بیرون می راند تا بدن ما کمترین آسیب را ببیند.

با این حال، سرفه گاهی به دلیل سرماخوردگی و عفونت ریه نیز اتفاق می افتد. این سرفه ها به دلیل تغییرات آب و هوایی، ضعف سیستم ایمنی یا سرایت ویروس اتفاق می افتد. در تمامی موارد سرفه و خلط، دمنوش هایی وجود دارد که به بهبود حال ما کمک می کند.

 

بهترین دمنوش ها برای درمان سرفه

 

دمنوش آویشن

 

دمنوش آویشن 

خواننده ها و گویندگان حرفه ای که معمولاً زیاد از صدایشان استفاده می کنند اغلب دمنوش آویشن مصرف می کنند. این گیاه برای درمان عفونت دستگاه صوتی و ریه ها بسیار مفید است.

آویشن همچنین گیاهی ضد التهاب است. علاوه بر این درد را کاهش می دهد و به ریشه های بیماری حمله می کند و آن ها را از بین می برد.

دمنوش آویشن همچنین به عنوان ضد باکتری عمل می کند. در نتیجه اگر عامل سرفه هایتان میکروب باشد، آن را به راحتی از بین می برد.

 

دمنوش لیمو با عسل و دارچین

لیمو یک آنتی بیوتیک بسیار قوی و موثر است. اما برای بعضی افراد ترش بودن آن زیاد جالب نیست و نمی توانند آن را تنها میل کنند.

در نتیجه بهتر است که یک همراه برای لیمو پیدا کنیم. عسل، علاوه بر این که حساسیت بعضی افراد به مرکبات را کاهش می دهد، توانایی بسیاری در مبارزه با باکتری ها دارد. عسل به سلامت موها نیز کمک می کند.

از طرف دیگر دارچین نیز ضد خلط قوی است. این مواد در ترکیب با هم برای درمان سرفه و خلط کاملاً موثر عمل می کنند.

 

دمنوش نعناع فلفلی

 

دمنوش نعناع فلفلی 

در میان همه دمنوش هایی که برای سرفه استفاده می شوند، نعناع فلفلی جایگاه اول را از نظر تاثیرگذاری دارد. به ویژه برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند. این دمنوش برای از بین بردن خلط کاملاً موثر عمل می کند.

گاهی تنفس برای فرد بسیار سخت و سنگین می شود و این امر عبور مخاط را با مشکل رو به رو می کند و به همین دلیل به شکل خلط به مجاری تنفسی می چسبند.

در واقع، دمنوش نعناع و فلفل خاصیت ضد التهاب و ضدعفونی بسیار قوی دارد. اگر می خواهید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، باید آن را با یک چوب دارچین کوچک ترکیب کنید.

 

دمنوش گیاه رویبوس و لیمو

بعضی افراد فقط عطسه و قرمزی پوست را نشان دهنده آلرژی می دانند. اما باید گفت که سرفه نیز گاهی علامت حساسیت است. اگر شما هم بر اثر حساسیت سرفه می کنید، پیشنهاد می کنیم که دمنوش گیاه رویبوس را با لیمو ترکیب کنید و بنوشید.

این دمنوش یک آنتی هیستامین فوق العاده است و به خوبی حساسیت را از بین می برد.

همچنین این دمنوش برای قوی کردن سیستم ایمنی بسیار موثر است و در حفظ بدن در برابر سرماخوردگی بسیار عالی عمل می کند.

 

دمنوش زنجبیل و عسل

 

دمنوش زنجبیل و عسل 

دمنوش هایی که در بالا برای درمان سرفه بیان کردیم طعم بسیار خوبی دارند. اما زنجبیل طعم تندی دارد که بسیاری از افراد آن را نمی پسندند، به خصوص وقتی به صورت دمنوش مصرف می شود. اما پیشنهاد می کنیم که طعم آن را فراموش کنید و از خواص بی شمار آن استفاده کنید.

خاصیت ضد التهابی زنجبیل بسیار زیاد است. سرعت درمان با این دمنوش بسیار بالا است و درد را نیز خیلی سریع تسکین می دهد.

این دمنوش نیز خلط را درمان می کند.

 

دمنوش هایی را که در این مطلب ذکر کردیم می توانند هم برای سرفه های مزمن و هم سرفه های گهگاه استفاده شوند. این دمنوش ها هیچ گونه عارضه جانبی ندارند اما بعضی افراد ممکن است به بعضی از مواد آن ها حساسیت داشته باشند.


منبع : https://khanoomane.com

TOP