چه خانواده ای از نظر عادات غذایی سالم هستند؟

چه خانواده ای از نظر عادات غذایی سالم هستند؟Reviewed by on Sep 21Rating: عادات غذایی سالم تا به حال با خود فکر کرده اید چطور بعضی از خانواده ها همه شان سالم و خوش اندام هستند؟ ما از دکتر OZ پرسیدیم که چگونه می توان خانواده ای شاد و سالم ساخت.دکتر OZ می گوید اعضای […]

چه خانواده ای از نظر عادات غذایی سالم هستند؟Reviewed by on Sep 21Rating:
عادات غذایی سالم

تا به حال با خود فکر کرده اید چطور بعضی از خانواده ها همه شان سالم و خوش اندام هستند؟ ما از دکتر OZ پرسیدیم که چگونه می توان خانواده ای شاد و سالم ساخت. دکتر OZ می گوید اعضای خانواده با هم مرتبط هستند و روی هم تاثیر دارند، با هم سبک زندگی سالم را انتخاب می کنند، و با هم نیز سالم می مانند.

گرسنه نشوید

برای ماندن در وزن سالم باید غذا بخورید نه اینکه به خود گرسنگی بدهید. اگر به صورت منظم و با برنامه غذا نخورید، به شکل سیری ناپذیری گرسنه می شوید. دلیلش هورمون گرسنگی یعنی گرلین است که بالا می رود. دکتر OZ می گوید: مشکل این است که وقتی شروع به خوردن می کنید نیم ساعت وقت می برد تا این هورمون به حالت اول خود بازگردد، اما در این نیم ساعت شما بیش از آنچه نیاز دارید کالری مصرف می کنید چون قبل از آن چیزی نخوردید و شکمتان خالی است. توصیه ما این است که متعادل پیش بروید وعده ها سر جای خود و میان وعده های سالم نیز در این بین استفاده شود تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

صبحانه و ناهار

برنامه داشتن برای این دو بسیار مهم است، چون اگر هر کدام از اعضای خانواده این وعده ها را در خانه از دست بدهد مجبور می شود رو به وعده های نا سالم خارج از خانه بیاورد. پس برنامه ریزی کنید اول هفته یا اول ماه به خرید بروید و خود را مجهز کنید. حتی می توانید برنامه ریزی کنید تا صبحانه و ناهار های سریع اما سالم داشته باشید. این وعده ها می تواند غذاهایی از قبل آماده باشند مانند غذاهای منجمد یا می تواند سوپی خوش طعم یا ساندویچ باشد. پس هوای خود و خانواده خود را داشته باشید.

روزی ۲۰ دقیقه در خانه ورزش کنید

چرا سر جای خود نشسته اید؟ اگر قرار باشد که به جای دیگری برای ورزش بروید به مدت زمانی بیش از ۲۰ دقیقه نیاز دارید و ممکن است برنامه هایتان بهم بخورد. یک ساعت زمان زیادی است اما ۲۰ دقیقه هیچ چیزی نیست. فعالیت ورزشی روزانه خود را می توانید کوتاه اما با کیفیت انجام دهید. مثلا می توانید ترکیبی از طناب زدن شنا رفتن و دراز و نشست را انجام دهید، می توانید از ویدئو های ورزشی استفاده کنید و بسیاری کارهای دیگر که به راحتی در خانه قابل انجام است.

در خانه درباره غذاها تصمیم بگیرید

برای والدین این بسیار مهم است که خودشان غذاها را انتخاب کنند مخصوصا زمانی که به فروشگاه می روند. اگر از فروشگاه چیپس و پفک به خانه بیاورید مشخص است که خود و کودکانتان نیز بیشتر به خوردن چنین غذاهایی متمایل می شوید. اما اگر هم بخواهید بسیار محدودشان کنید آنها بیشتر هوس خوردن چنین غذاهایی را می کنند. اگر از ابتدا با خرید چنین چیزهایی شروع نکنید بچه ها نیز اصلا دلتنگ آنها نخواهند شد. طوری در خانه فرهنگ سازی کنید که همه آجیل، میوه، سبزیجات و در کل غذاهای سالم را به عنوان میان وعده بشناسند. کودکان وقتی ببینند شما اینگونه غذا می خورید خود نیز از شما الگو می گیرند.

 
هر شب با هم شام بخورید

می توانم تمام روز درباره اهمیت مواد مغذی صحبت کنم، اما تحقیقات محققان نشان داده اگر می خواهید کودکانتان قدر دان اینکه چقدر بدنشان با ارزش است باشند، باید با آنها سر یک میز غذا بخورید همین مراسم ساده ی خانوادگی نه تنها عادات خوب غذایی را در کودک رشد می دهد بلکه اعتماد و تمایل کودک به شما بیشتر خواهد شد. وقتی خانواده برای غذا خوردن دور هم جمع می شوند، یک هماهنگی عاطفی می سازند که به نظر من برای سلامتی طولانی مدت بسیار مقدس است. اگر شبها نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید این کار را در وعده های دیگر امتحان کنید.

هر روز با هم بازی کنید

من هر روز با بچه هایم بازی میکنم حالا این بازی میتواند توپ بازی باشد یا میتواند یک رقص دسته جمعی باشد! درست مانند ۲۰ دقیقه ورزش در خانه، مهم این است که بتوانید نهایت استفاده از زمان را ببرید و در حال بازی خانواده را فعال نگه دارید. بازی با یکدیگر به عنوان یک فعالیت ضد پیری نیز به حساب می آید: در حال بازی از ذهنتان استفاده می کنید تا عضلاتتان را فعال کنید و این بهترین حرکت برای جوان ماندن است.کودک را پلیس خود کنید، با کودک خود درباره اهداف هوشمندانه غذا خوردن صحبت کنید و به او بگویید اگر به سراغ غذای بی ارزشی رفتید به شما تذکر دهد، کودکان عاشق این هستند که بهشان قدرت داده شود. این کار به آنها کمک می کند فکر کنند قسمتی از راه حل هستند و تنها شخصی نیستند که به او گفته می شود چکار کن.

برای کوچولو ها وقت خواب داستان بگویید برای کودک کم سنتان می توانید داستان یا شعر بخوانید و با بزرگترها می توانید درباره روزشان صحبت کنید. بچه ها وقتی خسته اند و می خواهند بخوابند گارد خود را پایین می آورند و راحت تر می شود با آنها صحبت کرد، و این زمانی است که می توانید بفهمید در ذهنشان چه می گذرد و سعی کنید مقداری از دانسته های خود را به او انتقال دهید.برای وقت خواب یک روتین درست کنید، خواب خوب شبانه می تواند جوان نگهتان دارد، بسیاری از مرد این روزها قابلیت خواب را از دست داده اند، و خواب کمتر از ۷ ساعت در طول شب باعث بالا رفتن آمار حملات قلبی و سکته های مغزی شده است. اتاق خواب خود را خنک و تاریک نگه دارید، و ابزار تکنولوژی را وارد آن نکنید. اگر بعد از ۱۵ دقیقه نتوانستید به خواب بروید به خود فشار نیاورید، از رخت خواب بیرون بیایید کمی مدیتیشن انجام دهید یا کتاب بخوانید تا کمکتان کند بخوابید.

رابطه در تخت

داشتن نزدیکی منظم با همسر می تواند سه سال به طول عمرتان اضافه کند، توصیه ما چیست؟ دوبار در هفته بسیار مناسب است. یک زوج باید در میان آغوش یکدیگر به آرامش برسند این کار به سود کل خانواده است، همچنین رابطه و سلامت بین زن و شوهر تقویت می شود.


منبع : https://www.niksalehi.com

TOP