خواص زنجبیل، ضد سرطانی قدرتمند و اکسیری برای پوست و موی شما

زنجبیل چیست؟

زنجبیل نوعی از ادویه یا گیاه دارویی از شاخه کورکومین است و از ریشه گیاهان Zingiber officinale می باشد . همانطور که می دانید معمولا در آشپزی بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه، زنجبیل به کار می رود. این گیاه نام دیگری هم دارد به نام زنجفیل

زنجبیل بسیار به سرما حساس است و در برابر کم‌آبی نیز مقاومت ندارد. زنجبیل معولا در جنوب هند که از باران‌های موسمی بهره می‌برد یا اقلیم‌های مشابه رشد مناسبی دارد.

تركيبات شيميايي:

اصلی ترین ترکیبات زنجبیل شامل مواد بودار سوزاننده ای هست که بیشتر اثرات اصلی آن مربوط به همین مواد می باشد.

ترکیبات اصلی و اساسی آن شامل: انواع قندها (از ۵۰ تا ۷۰ درصد)، چربی ها ( از ۳ تا ۱۸ درصد)، اولئورزین( از ۴ تا ۵/۷درصد) و ترکیبات سوزاننده ( از ۱ تا ۳ درصد) می باشد.

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه ( یعنی ۶ گرم) حاوی ۵ کالری، ۱ گرم کربوهیدرات و به مقدار خیلی کمی چربی، پروتئینو فیبر می باشد.


طبیعت گیاه زنجبیل

  • طبع این گیاه گرم و خشک می باشد.

ارزش غذایی زنجبیل

مواد غذایی موجود در ۱۰۰ گرم زنجبیل خام به شرح ذیل می باشد:
✅ پروتئین: ۱.۸ گرم
✅فیبر: ۲ گرم
✅ مس: ۰.۲ میلی گرم
✅ پتاسیم: ۴۱۵ میلی گرم
✅ چربی: ۰.۷ گرم
✅ کالری: ۸۰
✅ منگنز: ۰.۲ میلی گرم
✅ فسفر: ۳۴ میلی گرم
✅ کربوهیدرات: ۱۷.۸ گرم

 

✅ بررسی خواص زنجبیل:


۱) زنجبیل و تاثیر ضد سرطانی این گیاه


زنجبیل یک دشمن سر سخت برای سرطان

 عجیب است که زنجبیل منبع خارق العاده ای از ویتامین های A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن می باشد.

زنجبیل جدای از اینکه یک ادویه خوشمزه در غذا و نوشیدنی ها محسوب می شود، یک درمان بسیار عالی برای رفع حالت تهوع و بیماری های حرکتی نیز به شمار می رود.

تعجب برانگیزتر این است که مطالعات جدید نشان داده است که زنجبیل یک دشمن بسیار قدرتمند برای انواع سرطان ها به شمار می رود.

 تحقیقی در دانشگاه ایالتی جورجیا مشخص کرد که زنجبیل قادر است ۵۶ درصد از سایز یک تومور سرطانی پروستات در موش ها را کاهش بدهد. همچنین این گیاه موجب کاهش التهاب از طریق فراهم کردن آنتی اکسیدان در این موش ها شد.

بعلاوه در تحقیق دیگری معلوم شد که شوگاول که یکی از اجزای زنجبیل می باشد سلول های بدخیم سرطان پستان را مورد هدف قرار می دهد و بسیار قدرتمند تر از شیمی درمانی موجب نابودی سلول های بنیادی عامل سرطان می گردد.

سلول های بنیادی سرطان ۱ تا ۲ درصد یک تومور را شامل می شوند لکن کشتن این سلول ها کار بسیار دشوار و سختی است. اگر سلول های بنیادی سرطان از بین نروند به سادگی سرطان را به بقیه قسمت های بدن انتقال می دهند. متاسفانه سلول های بنیادی به آسودگی خود را بازسازی می کنند و مداوم در حال تغییر می باشند.

در نتیجه آنها به شیمی درمانی مقاوم می شوند و قادر به تقسیم شدن و تشکیل کلنی تومور جدیدی می باشند. و باید دانست که تنها راهی که می توان به وسیله ی آن از شر سرطان رهایی پیدا کرد این است که سلول های بنیادی به طور کامل نابود بشوند.

 ریشه خشک شده و هم پخته شده زنجبیل می تواند به طرز شگفت آوری موجب نابودی سلول های بنیادی سرطانی شود.

این ماده شگفت آور فقط با سلول های سرطانی سروکار دارد و سلول های سالم بدن را به حال خود رها می کند! این جریان، کاملا برخلاف درمان های معمول سرطان است که مشکلات زیادی برای بیمار به وجود می آورند و برای او بسیار هم مضر می باشند.

بعلاوه تا حد بسیار بالایی  چرخه سلول را در سرطان پستان افزایش می دهد که این امر به نوبه خودش باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. همچنین  این ماده باعث توقف رشد توده های سرطان پستان هم می شود.

آیا تا به حال می دانستید که زنجبیل به میزان ده هزار بار قوی تر از داروهای شیمی درمانی در کشتن سلول ها و تومور های سرطانی، توقف تشکیل تومور های جدید و سالم نگه داشتن سلول های سالم می باشد.

هشدار: البته تا الان هیچگونه تحقیقی در مورد اثر زنجبیل بر روی سلول های سرطانی انسان صورت نگرفته است.

و همچنین تمام تحقیقات در محیط های کشت سلولی بوده است. اما نتایج برای انسان ها نیز بسیار امیدوار کننده بوده. هر چند که این روش سنتی برای فرد مبتلا به سرطان ممکن است کمی باور ناپذیر نیز به نظر برسد.

توضیحاتی مجدد و بیشتر:

چندین ترکیب فعال در زنجبیل در برابر نشانه های سرطان بسیار قوی می باشند و گیاه زنجبیل می تواند مرگ سلول های سرطانی را با استفاده از آپوپتوز تحریک کند، زنجبیل ترپنوئیدها می تواند در سلول های سرطانی مخاط رحم از طریق فعال سازی آپتوپتوز القا شود.

Zerumbone، یک جز در گیاه زنجبیل، می تواند منتهی به آپوپتوز سلول های سرطانی پانکراس از طریق مسیر سیگنال p53 بشود.

* زنجبیل قادر است سلول های سرطانی را با تشعشع حساس کند.
* گیاه زنجبیل قادر است مانع رشد سلول سرطانی بشود.
* گیاه زنجبیل قادر است مانع رشد سلول های سرطانی کبد ( هپاتاما) و استخوان (استئوسارکوما ) بشود.
* زنجبیل رگ های خونی جدید را که امکان رشد سلول های سرطانی را فراهم می سازد ، متوقف می نماید.

“زنجبیل از انتقال سلول سرطانی جلوگیری می کند “

* زنجبیل از متاستاز ( به معنای مهاجرت سلولی ) سلول های سرطانی سینه جلوگیری می نماید.
* سلول های سرطانی توانایی رشد دادن رگ های خونی جدیدی به نام رگ زایی را دارا می باشند. همچنین زنجبیل مانع از رگ زایی در سرطان پوست هم می باشد.


۲) زنجبیل هم دوست و هم دشمن میل جنسی

شاید عجیب به نظر آید ولی متخصصان در طب سنتی معتقد هستند که زنجبیل هم می تواند نیروی جنسی را تقویت و هم می تواند آن را تضعیف کند!

اما چگونه می شود که این گیاه می تواند ضد و نقیض عمل کند!؟ برای رسیدن به جواب این سوال می خواهیم خواص زنجبیل و مضررات آن را بررسی کنیم.

در اینجا بحث زیاده روی در مصرف زنجبیل مطرح می شود، که افراط در مصرف آن در اشخاصی که طبع و مزاج گرمی دارند موجب می شود نیروی جنسی در آنان تضعیف گردد.
و همچنین در مقابل، مصرف آن گیاه همراه با زرده تخم مرغ عسلی، موجب تقویت قوای جنسی می گردد و بعلاوه موجب غلظت و افزایش مایع منی نیز میگردد.


۳) زنجبیل درمانی برای زانو درد

خوب است اینجا به سفارشی سودمند از آیت الله العظمی بهجت پیرامون درمان درد زانو بپردازیم.

مرحوم آیت الله العظمی بهجت فرموده اند:

برای درمان درد زانو روغن حیوانی دنبه را به همراه زنجبیل بر روی زانو بمالید که درد را تسکین می دهد.

 

 

خواص زنجبیل

۴) سلامت و بهداشت دهان ودندان با زنجبیل تضمین است

ویژگی ضدالتهابی و ضد عفونی این ادویه سبب شده تا برای بیماری های عفونی لثه و دندان مورد استفاده قرار بگیرد و باید داست که این گیاه در درمان التهاب و عفونت لثه کمک قابل توجهی ارائه می دهد.

زنجبیل گیاهی است که همانند داروی آسپیرین رفتار می کند و به عنوان یک مسکن فعال محسوب می شود.

برای تسکین درد دندان نیز بسیار مفید است، پس پودر زنجبیل را با آب به شکل خمیر در بیاورید و یک پنبه را آغشته به این خمیر نمایید و بر روی محل درد بگذارید، البته توجه کنید که آنرا روی لثه قرار ندهید.

این خمیر موجب تحریک پوست آن ناحیه می شود و خون را به سمت پوست می کشاند و کاهش التهاب را نتیجه می دهد.


۵) زنجبیل و خداحافظی با خطرات قلبی و عروقی

گیاه زنجبیل کلسترول و تری گلیسرید را بهبود می بخشد.
همچنین زنجبیل خون، نشانه های قند خون و کلسترول، تری گلیسرید را در انسان ها بهبود می بخشد و می تواند با تغییر سیستم عصبی بدن از طریق تحریک کردن گیرنده های موسکارین و مسدود کردن کانال های کلسیم ، فشار خون را از بالا به پایین تبدیل کند.


۶) زنجبیل، گیاهی ضد میکروب

زنجبیل یک ضد ویروس، ضد میکروب و ضد قارچ مفید می باشد. البته در این زمینه احتیاج به تحقیقات بیشتری هست.

“زنجبیل ممکن است از سخت شدن شریان ها جلوگیری بکند”

بعلاوه زنجبیل می تواند سلول هایی که رگ های خونی را پوشش می دهند از استرس اکسیداتیو محافظت بکند، که این نشان می دهد که زنجبیل می تواند به جلوگیری از سفت شدن شریان ها کمک کند.


۷) درمان آکنه و جوش صورت

روغن زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی خیلی قوی است که می تواند باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین برده و به درمان سریع تر آکنه و جوش صورت کمک بسازایی کند.


۸) جوانی پوست با روغن زنجبیل

روغن زنجبیل به بهبود یافتن گردش خون در پوست کمک می کند و به دلیل خواص ضد پیری که دارد به رفع چین و چروک ها کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می گردد.

 

۹) گیاه زنجبیل و بواسیر (هموروئید)

روغن زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارا است، به درمان بواسیر یا همان هموروئید و درد ناشی از آن کمک خواهد کرد.

 

۱۰) گیاه زنجبیل درمان درد مفاصل و کمردرد

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روغن زنجبیل به خاطر خواص ضد التهابی که دارد و همچنین با افزایش گردش خون در بدن به درمان سریع تر درد مفاصل و کمردرد کمک می کند..

بعلاوه تحقیقات به عمل آمده توسط محققان مرکز پزشکی میامی و دانشگاه میامی نشان داده، افراد مبتلا به آرتروز که روزی ۲ دفعه از روغن زنجبیل برای ماساژ زانو استفاده کرده اند، درد آن ها کاهش کاملا چشمگیری پیدا کرده است.

 

۱۱) تقلیل دهنده درد قاعدگی

روغن زنجبیل دارای خواص ضد درد و ضد التهاب طبیعی ای می باشد و با افزایش گردش خون می تواند به درمان گرفتگی رحم و کمردرد و دل درد دوران قاعدگی کمک خوبی کند.

 

۱۲) تسویه و پاک سازی ریه ها

روغن زنجبیل به سم زدایی و پاک سازی ریه ها از موکوس و آلودگی ها می پردازد و با پاک سازی سیستم تنفسی، خطر و احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، سرفه و برونشیت را کم می کند.

همچنین روغن زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده قوی ای می باشد و خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی را نیز تقلیل می دهد و کم می کند.

 

۱۳) درمان کننده آسم

مطالعات انجام شده بر روی گیاه زنجبیل نشان داده اند که روغن این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می تواند به درمان طبیعی آسم کمک کند؛ روغن زنجبیل، تورم در ریه ها را کاهش می دهد و به باز شدن راه های هوایی در بدن افراد مبتلا به بیماری آسم کمک می کند.

 

۱۴) تقویت کبد

مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که در روغن زنجبیل موجود است به  عملیات سم زدایی و پاک سازی کبد کمک خوبی می رساند و برای درمان بیماری کبد چرب الکلی مفید می باشد.

 

۱۵) درمان سلولیت

زنجبیل از سری گیاهان موثر برای کاهش و درمان سلولیت و علائم واریس پا است.

 

درمان خانگی سلولیت

نصف یک فنجان شکر، ۱/۴ فنجان روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با هم مخلوط کنید و پوست رنده شده ۱ عدد لیمو را به آن اضافه نمایید.

مخلوط حاصل شده را به عنوان اسکراب بدن و با حرکات دایره‌ای روی پوست خود خصوصا نواحی آسیب دیده بمالید و در پایان با آب سرد شستشو بدهید. این مخلوط را تا یک هفته نیز می‌توانید در یخچال خانه خود نگهداری کنید.

 

طب سنتی و درمان سلولیت

ده قطره روغن زنجبیل را با ۱/۴ فنجان روغن بادام مخلوط کنید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب خود از آن برای ماساژ سلولیت ها استفاده نمایید تا نتیجه مطلوب خود را بگیرید.

 

بررسی تخصصی خواص زنجبیل

 

همه چیز راجع به چای زنجبیل

 

چای زنجبیل

طرز آماده کردن چای زنجبیل

شما می­توانید به راحتی چای زنجبیل را در خانه درست کنید. برای درست کردن چای زنجبیل در خانه به مقداری چای، آب جوش و اقلا دو سانتیمتر زنجبیل نیاز داریم.

زنجبیل، گیاه سفتی است و بریدن آن نیز مشکل و سخت، اما توجه داشته باشید که شما نیاز ندارید کل دانه زنجبیل را داخل آب جوش بیندازید. بلکه کافیست با استفاده از چاقو مقداری از زنجبیل را تراشیده و آنرا داخل قوری بریزید. زنجبیل را بین ده تا سی دقیقه می­توانید دم کنید. مدت زمان آن، بستگی به این دارد که شما دوست دارید تا چقدر چای‌تان طعم و عطر زنجبیل داشته باشد. و البته حتما توجه کنید هرچه بیشتر زنجبیل بماند مواد مفید بیشتری وارد چای‌تان میشود. بعد از دم کردن چای افزودنی های دیگری مثل لیمو و هرچه دوست دارید را می توانید به فنجان چای‌تان اضافه کنید و این چای سرشار از خاصیت را نوش جان کنید.

 

چای زنجبیل سرد با آبلیمو میل دارید؟ 

مواد مورد نیاز: زنجبیل تازه رنده شده دو قاشق غذاخوری،حدود ۹۴۰ میلی لیتر (کمی کمتر از یک لیتر) آب ،یک عدد لیمو به شکل آبلیمو، تکه های یخ و شیرین کننده (در صورت تمایل)

طرز تهیه آن : زنجبیل تازه را بشورید و پوست آن را بکنید سپس آن را رنده کنید. حالا زنجبیل رنده شده را همراه با حدود یک لیتر آب داخل یک قابلمه ریخته و حرارت بدهید تا اینکه آب، به جوش آید. آب ۱ عدد لیمو را بگیرید و آنرا به محتوای قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا در تمام قابلمه پخش شود. حال محتوای قابلمه را با عبور از صافی درون یک لیوان بریزید و چند تکه یخ هم اگر به آن اضافه کنید عالی است. در صورت تمایل، می توانید از کمی شیرین کننده هم استفاده نمایید.

 

چای زنجبیل به همراه شیر

مواد مورد نیاز : ۸۵ گرم زنجبیل تازه ی برش زده شده ،یک فنجان آب ،۲ فنجان هم شیر

روش تهیه آن: ابتدا آب را بجوشانید، بعد از آن تکه های برش داده شده زنجبیل را به آن اضافه نمایید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا با تکه های زنجبیل در آب بجوشانید. ظرف را از روی اجاق بردارید و آن ۲ فنجان شیر را به آن اضافه کنید. سپس مجددا ظرف را روی اجاق قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه با شعله ملایم آن را حرارت دهید. چای زنجبیل و شیر آماده است.

 

 

 

 

حفظ سلامت مغز

با توجه به خواص ضد التهابی زنجبیل، برخی از تحقیقات علمی نشان داده اند که ریشه زنجبیل به سلامت مغز شما کمک قابل توجهی می رساند و می تواند به محافظت در برابر اختلالات عصبی مثل بیماری آلزایمر یا پارکینسون نیز کمک کند.

مطالعات منتشر شده نشان می­دهد که استفاده از عصاره زنجبیل به مدت ۲ماه ، سبب بهبود فرایندهای شناختی در زنان میانسال گشته. و یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که زنجبیل حتی از مفز در برابر آسیب های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می کند و حافظه را کاملا بهبود می بخشد.

 

افزایش ایمنی بدن

اگر احساس بی حالی می کنید یا احساس میکنید به خاطر هوای سرد در معرض شروع سرماخوردگی هستید، حتما یک فنجان چای زنجبیلی بهترین کمک برای شما خواهد بود. در حقیقت، بسیاری از افراد از خواص چای زنجبیل برای علائم سرماخوردگی، آلرژی و عفونت به عنوان یک درمان موثر طبیعی استفاده می کنند.

بر طبق برخی مطالعات آزمایشگاهی، زنجبیل حاوی ترکیباتی مثل گینگرول، شگاول و پارادوول است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن بپردازد. ریشه زنجبیل دارای خواص قوی ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی نیز می باشد.

مطالعات انجام شده نشان می دهند که زنجبیل می تواند به طور مفید و موثر در برابر عفونت های دستگاه تنفسی، عفونت های قارچی و حتی بیماری های لثه از بدن محافظت نماید.

 

چای زنجبیل و آرامش معده

از خواص بسیار زنجبیل میتوان به این مورد اشاره کرد که به عنوان یک درمان طبیعی برای تهوع، تهوع در اثر حرکت (ماشین یا دریازدگی یا…) و تهوع صبحگاهی قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر کمی احساس دل پیچه یا تهوع کردید کافی است تا ۱ فنجان چای با ریشه زنجبیل بنوشید که می توانید با این کار آرامش را به بدن خود برگردانید .

یک مطالعه در تایلند نشان داده است که زنجبیل حتی قادر است تهوع و استفراغ در زنان باردار را نیز کاهش بدهد. علاوه بر این، مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۲ از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر نشان داد که زنجبیل سبب کاهش شدت تهوع ناشی از شیمی درمانی در بیماران سرطانی بالغ می‌شود. برای به حداکثر رساندن پتانسیل مبارزه با تهوع، حتما سعی کنید لیمو یا نعنا را هم به چای خودتان اضافه نمایید.

 

نگه داشتن کلسترول بدن در میزان بهینه

کلسترول بالا می تواند سبب نابودی عروق خونی گردد و همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهند که زنجبیل ممکن است سطح کلسترول را کاهش دهد تا به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.

 

چای زنجبیل

چای زنجبیل

چای زنجبیل و تقویت کنترل قند خون

دیابت یک از بیماری های است که نگرانی در مورد ابتلا به آن در سطح جهانی رشد زیادی داشته یافته است. در حقیقت، طبق بررسی منتشر شده از سوی مدیریت سلامت جمعیت، پیش بینی می شود میزان شیوع دیابت در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ به میزان ۵۴ درصد افزایش پیدا کند..

چای زنجبیل برای افزایش کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت بسیار موثر خواهد بود. و در واقع مطالعه‌ ای در ایران نشان داده است که مصرف روزانه چای زنجبیل باعث کاهش قند خون در زمان ناشتا بودن شخص و کنترل بهتر میزان قند خون او در دراز مدت خواهد شد. مطالعه دیگری هم در سال ۲۰۱۴ نشان داد که زنجبیل قند خون را مانند انسولین در افراد دیابتی، تنظیم میکند.

 

تنظیم و تسویه دستگاه گوارش با چای زنجبیل

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهند که زنجبیل می تواند با پیشگیری از بیماری های معمول مثل زخم دستگاه گوارش و زخم معده کمک کند تا به گوارش بهتری برسیم. طبق یک مطالعه نشان داده شده است که استفاده از زنجبیل باعث افزایش حرکت روده هم می شود و در واقع سرعت تخلیه معده را تا دو برابر افزایش می دهد و به جلوگیری از سوء هاضمه کمک کند.

 

با چای زنجبیل ، سرعت در لاغری را تجربه کنید

چند کیلو میخواهید وزن کم کنید!؟ از جادوی زنجبیل استفاده کنید. بهتر است روز خود را با ۱ فنجان چای زنجبیل شروع کنید تا میزان سوختن چربی در بدنتان افزایش پیدا کند و زودتر وزن کم کنید.

بررسی ها نشان داده است که زنجبیل از این ۳راه یعنی: ۱. افزایش میزان چربی سوزی، ۲. جلوگیری از جذب چربی ۳. کاهش اشتها به غذا، به کاهش وزن شما کمک خوبی می رساند. مطالعه دیگری در یک مجله تغذیه اروپا هم نشان داده است که مصرف چای داغ با کم بودن چربی های دور کمر مرتبط است.

برای کم کردن وزن و سوزاندن چربی های اضافی ۱ لیوان چای زنجبیل را حتما نوش جان کنید.

 

چای زنجبیل ، مسکنی قدرتمند برای درد ها

اگر از درد مزمن در مفاصل و ماهیچه ها رنج می برید، پیشنهاد می کنیم حتما یک فنجان چای زنجبیل را به نوشیدنی­ های روزانه خود اضافه نمایید. تحقیقات به عمل آمده نشان داده اند که زنجبیل انواع التهابات ماهیچه ای، مفصلی و حتی انقباضات عضلانی را نیز کاهش میدهد. بعلاوه، تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات گیاهان دانشگاه شاهد در ایران نشان داده که استفاده از عصاره ریشه زنجبیل به مدت پنج روز به مقدار زیادی درد قاعدگی را کاهش خواهد داد.

در مطالعه ای کنترل شده بر روی ۲۴۷ شخص مبتلا به بیماری آرتروز زانو، مشخص گردید که کسانی که از عصاره زنجبیل استفاده می کنند، درد کمتری دارند و و به دارو های مسکن کمتری هم محتاج هستند. همچنین استفاده مالشی و موضعی ترکیبی از زنجبیل، بنه، دارچین و روغن کنجد نیز می تواند درد و سفتی مفاصل را در مبتلایان به آرتروز تا حد خوبی کاهش دهد.
این ادویه‌ی خوش عطر حاوی ترکیبات ضدالتهابی به نام گینجرول است که با هر گونه التهاب مقابله می‌کنند. توصیه و سفارش می‌کنیم اشخاصی که دچار بیماری آرتروز و به صورت کلی دردهای مفصلی هستند به طور مرتب از ریزوم زنجبیل استفاده نمایند.
پیشنهاد علم طب سنتی این است که برای تسکین روماتیسم یک میلی‌لیتر افشره‌ی خوراکی زنجبیل را در سی میلی‌لیتر روغن گیاهی حل بفرمایید، و هر صبح و شب ۶ قطره از این ترکیب را بر روی مناطق دردناک بدن خود بگذارید تا دردتان تسکین یابد..
برای مقابله با سردرد هم یک گرم زنجبیل خشک را درون ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی‌لیتر آب به مدت پنج تا ده دقیقه دم بکنید و روزانه ۲ تا ۴ فنجان از این دم کرده را بنوشید.

 

 درمان کم کاری تیروئید با چای زنجبیل

یکی از علل کم کاری تیروئید سرد بودن بدن است. و برای کاهش سردی های بدن این چای مفید خواهد بود و استفاده مداوم برای درمان کم کاری تیروئید موثر است پس حتما از این نوع خواص زنجبیل بهره برداری کنید.

 

 

 

 

چای زنجبیل یک درمانی خانگی و بدون عوارض برای سرماخوردگی افراد خانواده است که علاوه بر درمان سرماخوردگی در تسکین علائمی مانند خارش گلو و احتقان بینی تاثیر قابل تضمینی دارد. همچنین گیاه زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله با سرماخوردگی داشته باشد.
البته باید بدانید که چای زنجبیل با خاصیت درمانی کامل برای سرماخوردگی، ترکیبی از زنجبیل، پودر یا چوب دارچین، میخک و عسل است.

عسل دارای خاصیت تسکین دهنده بودن است و خارش گلو را هم آرام می‌کند. اگر از مشکلات سینوس هم رنج می‌برد حتما میخک را به این ترکیب اضافه کنید چون عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش خارق العاده ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی خواهند داشت.
از نظر درمانگران گیاه درمانی و طب سنتی مصرف برگ های زنجبیل در تسکین دادن التهاب و تورم گلو و مجاری تنفسی بسیار مفید است. برای این منظور درمانگران سفارش می کنند در زمان ابتلا به سرماخوردگی چند برگ از گیاه زنجبیل را در دهان خود بگذارید و آرام بجوید و یا اینکه عصاره به دست آمده از جوشانده برگ های زنجبیل را غرغره نمایید و از خواص آن برای درمان التهاب ها وتسکین دردهای گلو بهره برداری کنید..
دمنوش زنجبیل و نعنا برای درمان سریع سرماخوردگی و سرفه، درمان تهوع و استفراغ و هضم غذا سفارش می شود که موثر و مفید است.
درمانگران طب سنتی در چین برای درمان سرماخوردگی یکی از مرسوم ترین بیماری های فصل زمستان، شربتی را تجویز می کنند که با ترکیب زنجبیل و عسل و آبلیموی تازه تولید می گردد. برای تهیه این شربت مقدار مشخصی از زنجبیل را با آب لیموی تازه و مقداری عسل با یک لیوان آب گرم ترکیب می کنند و برای تسکین دردهای ناشی از سرماخوردگی به بیمار سفارش می کنند.

 

پاشویه با زنجبیل را تجربه کنید!

عده کثیری از طبیعت گردان و علاقه مندان به گردشگری مطمئنا با کاربرد گیاه زنجبیل در تسکین سرمازدگی در فصل های سرد سال آشنا می باشند. در بسیاری از مناطق کوهستانی در کشورهای سردسیر که میزان بارندگی برف زیاد، بالاست، استفاده از زنجبیل به منظور و هدف کنترل و درمان سرمازدگی بدن بسیار رایج و معمول است. برای این منظور ترکیب برگ ها یا پودر زنجبیل در آب گرم و قرار دادن پاها در آن که بیشترین تماس را به هنگام راه رفتن با برف دارند، سفارش شده است.

 

ماسک زنجبیل

ماسک زنجبیل

انواع ماسک های گیاه زنجبیل و خواص آنان

 

ماسک زنجبیل، تقویت کننده مو

۲قاشق غذا خوری روغن زنجبیل (روغن ترکیب با روغن حامل) را با ۶ قاشق غذا خوری روغن جوجوبا ترکیب بنمایید و بر روی مو ها و پوست سرتان ماساژ بدهید، و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند و سپس با آب گرم و شامپو شست و شو را انجام دهید.

 

ماسک زنجبیل برای درمان جوش صورت

جوش های صورت همیشه یکی از معضلات پر دردسر بوده و گاها بعد از بهبود یافتن، جای این جوش ها بر روی پوست می ماند و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد.

با ماسک زنجبیل و استفاده ی از آن، اولا جوش ها را درمان کنید و ثانیا اثر و جای آنها را از روی پوست خود محو کنید.
مواد مورد نیاز:
۳ قاشق چای خوری زنجبیل بعلاوه ی مقداری آب
خمیری از مواد درست کنید و روی جوش ها بمالید این خمیر را بروی محل های که قبلا جوش داشته و جای آن مانده و پوست را تیره کرده است نیز قراردهید
بعد از فقط ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشورید و برای گرفتن نتیجه مطلوب این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی صاف و جذاب داشته باشید.

 

ماسک زنجبیل برای جوش های سرسفید

موارد مورد نیاز:
۱ قاشق چای خوری پودر زنجفیل _ ۱ قاشق چای خوری هم عسل
این ماسک را در آخر شب و قبل از خواب باید روی صورت خود قرار بدهید.
توجه کنید که این ۲ مواد را با هم مخلوط نمایید قبل از قرار دادن ماسک روی صورتتان، و چند قالب یخ را داخل کیسه فریزر قرار بدهید و با آرامش با آن صورتتان را ماساژ بدهید و تا آب شدن یخ ها این کار را ادامه بدهید.
مواد مخلوط شده را روی صورت بمالید و توجه داشته باشید که بعد از قرار دادن مواد روی صورتتان به هیچ وجه صحبت نکنید.
همچنین سعی کنید اخم نکنید حتی لبخند هم نزنید، به این فکر کنید که دیگر وقت خواب است! همچنین لازم است این مواد هشت ساعت روی صورت شما بماند تا به نوعی خواص زنجبیل کاملا به خوبی عمل کند.
فردا صبح که بیدار می شوید صورت خود را با آب ولرم شستشو بدهید. استفاده ۲ دفعه در هفته این ماسک برای پاکسازی خود پوست هم بسیار مفید خواهد بود.

 

ماسک زنجبیل ، ضد آفتاب

شکر و روغن زیتون (هر کدام به مقدار نصف فنجان) را با آب زنجبیل و آب لیمو (هر کدام به اندازه دو قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و روی قسمت های آفتاب سوخته که تغییر رنگ داده اند ماساژ بدهید و بعد از پانزده دقیقه شستشو دهید.
این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

 

ماسک زنجبیل ، ضد شوره

فقط یک قطره روغن زنجبیل را با یک قاشق غذا خوری روغن حامل (روغن زیتون یا نارگیل) ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

 

ماسک زنجبیل ، بوتاکس برای پوست شما

چای زنجبیل

با ماسک زنجبیل دیگر نیازی به بوتاکس نخواهید داشت، این ماسک حتی به مراتب بهتر و قوی تر از بوتاکس عمل می کند این مورد یکی از خواص زنجبیل است که خیلی هم مهم می باشد..

این ماسک طبیعی و ارگانیک جوان کننده پوست و از بین برنه انواع لک و جوش است و پوست صورت شما را سفت و روشن خواهد کرد.
برای داشتن چهره ای زیبا و پوستی روشن و بدون لک، پیشنهاد می کنیم ماسک روشن کننده و ضد چروک زنجبیل را حتما استفاده کنید.

برای تهیه و درست کردن این ماسک، شما فقط به زنجبیل و سفیده تخم مرغ و کمی آب لیمو نیاز دارید.

مواد مورد نیاز:
۱عدد سفیده ی تخم مرغ + ۱قاشق زنجفیل + مقداری هم آب لیمو ترش
سفیده تخم مرغ را هم بزنید و زنجبیل رنده شده را اضافه نمایید البته می توانید از پودر زنجبیل هم استفاده کنید و مقدار کمی آب لیمو ترش را اضافه کنید، حالا در این مرحله مواد را خوب با هم مخلوط بکنید.
ماسک آماده شده را به مدت ۱۵دقیقه روی پوست صورت خود قرار بدهید و سپس آنرا بشویید، این ماسک را تا سه بار در هفته استفاده کنید، حتما نتیجه دلخواه خود را خواهید یافت.

 

 

تغییر رنگ چشم هایتان با زنجبیل!! 

خواص زنجبیل برای چشم ها هم کارایی دارد و می تواند در این حیطه نیز بدان اطمینان داشت.
یکی از خواص ویژه زنجبیل این می باشد که مصرف آن به مرور موجب تغییر رنگ چشم ها می شود.
آنچیزی که رنگ چشم‌ها را معین می‌کند، رنگ دانه‌های موجود در عنبیه می باشد و شما می‌توانید با تغییراتی در بدنتان، این رنگ دانه‌ها را بدون هیچ عمل جراحی یا دارویی، تغییر بدهید.
شاید جالب باشد که بدانید که رنگ عنبیه چشم می تواند با تغییر شرایط داخلی بدن تغییر کند .
مصرف برخی از مواد غذایی به مرور این امکان را فراهم می آورند که رنگ چشم تغییر کند که زنجبیل نیز جزو همین موارد هست.

 

چرا و چگونه زنجبیل رنگ چشم هام رو عوض می کنه!؟

مصرف این ادویه موجب افزایش هورمون سروتونین می شود که افزایش و تقویت سطح این هورمون با تغییر شرایط بدن باعث روشن تر شدن رنگ چشم ها خواهد شد!

 

چگونه باید با زنجبیل رنگ چشمم را عوض کنم؟

برای روشن تر شدن رنگ چشم هایتان بایستی به مدت ۲ ماه هر روز صبح آب یک تکه کوچک به اندازه یک بند انگشت از زنجبیل را بگیرید و با یک لیوان آب میوه و یا آب سبزیجات تازه مخلوط کنید و نوش جان کنید.
که به مرور شاهد این خواهید بود که رنگ چشم هایتان روشن تر می شود … .

 

شکم شش تکه بدون زنجبیل میشه!؟چای زنجبیل

آب کردن شکم و از بین بردن چربی های شکم و پهلو یکی از دغدغه های امروزی انسان هاست چرا که لاغری شکم و پهلو موجب زیبایی اندام و جذابیت آنها می شود.
زنجبیل همچنین در کاهش وزن و آب کردن شکم و پهلو نیز تاثیر قابل توجهی دارد . شما هم می توانید با استفاده از این ادویه خاص به رویای شکم شش تکه برسید!
نیاز اصلی و اساسی لاغری و کاهش حجم چربی در بدن جلوگیری از پرخوری می باشد و زنجبیل در شما احساس سیری ایجاد می کند و در نتیجه میل و اشتهاء شما را کاهش می دهد.

یکی از عوامل تشدید چاقی افراد، افزایش سطح کورتیزول خون بدن است. تغییرات هورمونی و استرس نیز موجب افزایش سطح این هورمون در خون می گردد.
این افزایش موجب می شود سوخت و ساز بدن شما از حالت تعادل خود خارج گردد و چربی سوزی در بدن شما دچار تداخل شود، همچنین تحقیقات ثابت کرده که زنجبیل می تواند مانع تولید کورتیزول بشود .
با استفاده روزانه و مرتب از این مورد از خواص زنجبیل دستگاه ایمنی بدن و سوخت و ساز بدن شما متعادل خواهد شد و شما شاهد کم شدن حجم چربی ها در بدنتان خواهید شد.

علاوه بر خاصیت سیرکنندگی و ایجاد تعادل در سوخت و ساز بدن این گیاه خاصیت از گرمازایی نیز برخوردار است.
حالا این ویژگی گرمازایی باعث افزایش دمای بدن و افزایش سوخت و ساز می شود که در نهایت کالری سوزی در بدن رخ خواهد داد.
ویژگی گرمازایی یکی از ابزار های قدرتمند در کاهش وزن محسوب می شود.

بنابراین مصرف زنجبیل باعث کاهش اشتها یعنی ایجاد حس سیری و تعادل در سوخت و ساز بدن خواهد شد.
بعلاوه زنجبیل باعث حرارت زایی و کمک به افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی های بدن می شود.

بعد از استفاده روزانه این ادویه شاهد نتیجه بالقوه ی آن بر لاغری خود نیز خواهید بود.
بنابراین با این تفاسیر، خواص زنجبیل برای از بین بردن چربی دور شکم و پهلوها هم می باشد که این خود، مزیت مستقل است.

 

مضرات یا خواص زنجبیل در دوران بارداری :

راجع به مسئله مصرف زنجبیل در دوران بارداری اتحاد واتفاق نظری بین محققان وجود ندارد. شماری از مطالعات نشان می دهند که یک رابطه ای بین مصرف زنجبیل و سقط جنین وجود دارد. برخی دیگر معتقد هستند که مصرف این ادویه باعث بروز مشکلات و عوارضی در این دوره خواهد شد.
به همین دلیل توصیه می کنیم که شما قبل از مصرف مکمل یا خود زنجبیل با پزشکتان مشورت کنید.

 

خواص زنجبیل برای لاغری

خواص زنجبیل برای لاغری

برای لاغر شدن چطور دوست دارید از زنجبیل استفاده کنید!

۱. برای بهبود و ترمیم حرکات روده و دفع کردن مواد زاید هر روز صبح یک لیوان آب ولرم را با یک قاشق چای خوری آب زنجبیل ترکیب کنید و نوش جان کنید.

۲. قدری زنجبیل خرد شده به چای سبز و یا چای سیاه اضافه نمایید و ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی آنرا میل کنید تا اشتهای شما را کم کند.

۳. نوشیدن چای زنجبیل هم برای افزایش چربی سوزی و هم افزایش متابولیسم بدن مفید است.

۴. قبل از هر وعده غذایی قدری زنجبیل رنده شده را با آب نصف لیموترش تازه و یک لیوان آب ترکیب کنید و میل کنید تا جلوی پرخوری را بگیرد.

۵. زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به سس سالاد خود اضافه نمایید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم به کاهش وزن شما کمک کند.

۶. یک بند انگشت زنجبیل تازه و ارگانیک را با پوست به آب میوه و آب سبزیجات اضافه کنید و میل کنید.

۷. معجون زنجبیل و عسل را دو تا سه بار در روز میل کنید تا به روند کاهش وزن شما کمک کند.

 

 پودر زنجبیل برای سلامتی بدن شماست

 

پورد زنجبیل

پورد زنجبیل

نرم کننده و مرطوب کننده برای پوست شما

۲ قاشق چای خوری از پودر زنجبیل خشک را در ۴ فنجان آب جوش بریزید. صبر کنید تا دمای آن خنک شود؛ حالا چند قطره از روغن اسطوخودوس را یا رزماری را اضافه می کنیم. حالا همه این مواد را به خوبی مخلوط می کنیم و این مخلوط را در یک بطری شیشه ای می ریزیم. این مرطوب کننده را خنک کرده و با پنبه روی صورت خود شروع به مالیدن می کنیم. این مرطوب کننده از پوست محافظت می کند، ناخالصی ها را پاک می کند، پوست را هیدراته می کند، خشکی پوست را کم می کند و حالت ارتجاعی هم به آن می دهد.

 

جلوگیری از تحریک معده با پودر زنجبیل

پودر زنجبیل خشک همراه یک نوشیدنی نبات داغ برای درمان زخم معده مفید خواهد بود. مصرف این مخلوط بصورت روزانه و اول صبح به جلوگیری از تحریک معده کمک خوبی خواهد کرد.

 

پودر زنجبیل ، درمان کننده درد قفسه سینه

درد قفسه سینه با استفاده از پودر زنجبیل خشک قابل درمان است. مخلوط پودر زنجبیل خشک و شکر در مقداری آب نارگیل برای این درمان، منحصر به فرد می باشد. این میکس را میل کنید تا درد قفسه سینه شما را درمان کند.

 

پودر زنجبیل دارویی ضد التهاب است

پودر زنجبیل خشک حاوی خواص ضد التهابی می باشد که می تواند آرتروز را تسکین دهد. دو تا سه قاشق غذاخوری از این پودر را به آب اضافه نمایید و اجازه بدهید تا آب به جوش آید. همچنین شما می توانید این آب را برای درمان مفاصل متورم نیز استفاده کنید. شما می توانید خمیر پودر زنجبیل را روی مفاصل متورم زانو گذاشته تا درد آن ناحیه را تسکین دهد.

 

پودر زنجبیل ، افزایش دهنده متابولیسم

پودر زنجبیل خشک دارای عوامل ترموژنیک می باشد که برای سوزاندن چربی موثر است و درمانی برای چاقی دانسته می شود. این پودر را برای افزایش میزان متابولیسم که چربی ذخیره شده در بدن را می سوزاند، استفاده نمایید. پودر زنجبیل همچنین برای کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید بدن نیز مفید خواهد بود.

 

پودر زنجبیل مانع از نفخ معده

مخلوط پودر زنجبیل خشک، مقدار اندکی آسافوئیتا و نمک سیاه را در آب گرم به منظور از بین بردن نفخ معده مخلوط نمایید. پودر زنجبیل خشک را با نصف قاشق چای خوری بذر گیاه کاروم و دو تا سه قطره آب لیمو مخلوط نمایید. یک خمیر ضخیم ایجاد نمایید و آن را در سایه خشک بکنید. هر روز صبح و عصر هم یک گرم از آن را همراه نمک برای از بین بردن نفخ معده استفاده کنید.

 

پودر زنجبیل از بین برنده عفونتهای ادراری

می توانید پودر زنجبیل خشک را به شیر و شکر اضافه نمایید تا عفونت های ادراری را از بین ببرد.

 

حمامی لاکچری با پودر زنجبیل

۱ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک را بردارید و آن را با مقداری مساوی از جوش شیرین مخلوط بنمایید. به آرامی و با ملایمت بدن خود را برای تمیز کردن با آن مالش دهید.

 

پودر زنجبیل برای میگرن و سردرد

قبل از شروع درد میگرن، دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک را با آب گرم مخلوط کنید و میل کنید.

 

پودر زنجبیل ، ادویه ای برای آشپزی شما

پودر زنجبیل خشک شده در ادویه جات، ترشی جات و ماسالا، آب گوشت، کاری، سس و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید مخلوط دارچین، رازیانه، هل و میخک را برای تهیه چای ماسالا با پودر زنجبیل نیز مخلوط نمایید. از عطر زنجبیل در تهیه نان می توان استفاده کرد. پودر ریشه زنجبیل خشک شده برای آماده کردن غذا برای ویار زنان و تغذیه مادران نیز استفاده می شود. پودر زنجبیل خشک شده برای افزودن طعم به انواع مواد غذایی مانند شیرینی زنجبیلی و آب نبات و شکلات زنجبیلی خوب است.

 

 

میکس زنجبیل و عسل ، معجون حرفه ای می شود!

 

خواص عسل زنجبیل

خواص عسل زنجبیل

عسل و زنجبیل بعنوان ترکیبی بسیار نیروبخش و مفید در سرتاسر جهان شناخته می شود. در ذیل توضیحات بیشتری درباره خواص زنجبیل و عسل می دهیم. خود زنجبیل به تنهایی فواید بسیار زیادی دارد اما وقتی با عسل ترکیب شود فواید آن چندین برابری می شود برای انسان. در حال حاضر گیاهان طبیعی بعنوان موثرترین روش درمان برخی بیماری ها بصورت طبیعی مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از آن گیاهانی که در زمان حاضرمعموما برای درمان و شفا مورد استفاده واقع می شود زنجبیل می باشد.

زنجبیل بدلیل خواص درمانی مشابه‌ با هِل و زردچوبه برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشد. این خاصیت ها همچنین دلیل این هستند که زنجبیل قابل خوردن با غذا و نوشیدنی ها و حتی به عنوان یک دارو می باشد. از زمان های خیلی قدیم، زنجبیل مورد بررسی اساسی پزشکی قرار گرفته. و از آنجایی که سرشار از مواد شیمیایی است،مزایای و ویژگی های درمانی آن به خوبی شناخته شده است. خواص اصلی آن آنتی اکسیدانی و ضد قارچ است که ثابت میکند زنجبیل بعنوان دارویی طبیعی میتواند زندگی انسان را سرشار از شادابی بکند. از آنجایی که زنجبیل بعنوان گیاهی چند کارآمدی شناخته شده است، لذا بسیاری از محققان سعی کردند فواید آن در صورت ترکیب با مواد پر خاصیت دیگر همچون عسل را به اثبات برسانند.

 

خواص این معجون حرفه ای چیست؟

 

  ضد میکروب برای حفاظت از دندان

آنتی بیوتیک ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از ترکیب عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود. زنجبیل به عنوان گیاه چند کار آمد در جهان شناخته شده است، در حالی که عسل یا Apis mellifera (عسل زنبور اروپایی) به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده موثر می باشد. و در ادامه، مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند.

مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل بخاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید می باشد که در عسل هم تولید می شود. هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را بوجود می آورد که به طور بالقوه و ذاتی برای درمان مشکلات دندان موثر می باشد. این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین زنجبیل و عسل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد. همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو موثر می باشد.

 

دشمن التهاب ها

زنجبیل حاوی صمغی چرب در ریشه خود هست که این صمغ چرب آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل کرده است. خود عسل نیز آنتی بیوتیک هایی را دارد که در واقع منتهی به درمان التهاب می شوند. به احتمال بالا ترکیب عسل با زنجبیل قابلیت بسیار قوی ای در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد.

برخی از مطالعات هم نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تأثیر قرار دهد. قرمزی زنجبیل و عسل خام نیز به عنوان درمان موثری برای التهاب مزمن دانسته می شود. این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب فوق العاده زنجبیل و عسل، بهبود یافته اند.

روغن زنجبیل به عنوان دارویی مفید و موثر برای درمان زخم ها و بعلاوه مشکلات مفصلی محسوب می شود. به همین دلیل است که ترکیب زنجبیل و عسل برای درمان فعالیت های التهابی که در بالا ذکر شد بسیار موثر می باشد.

 

 مسکن برای دردهای دوره ی ماهانه

از طریق فواید زنجبیل و عسل کشف شده است که برای مقابله با مشکلات قاعدگی نیز این میکس حرفه ای مفید هست. ترکیبات زنجبیل می تواند به کاهش و تقلیل درد ناشی از قاعدگی های دردناک نیز کمک بکند. یک پژوهش هم همین موضوع را بررسی کرده و اثبات کرده است که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند موجب کاهش و حتی جلوگیری از علائم قاعدگی دردناک بشود.

 

درمانی برای مشکلات مفصلی و میگرن

میگرن مشکلی جدی ای نیست. اما در زمان های باستان، مردم همیشه از گیاهان طبیعی برای درمان آن استفاده می کردند. میگرن می تواند توسط داروهای طبیعی مثل زنجبیل به سادگی مورد درمان قرار بگیرد. در حالي كه مطالعات اخیر نيز نشان داده است كه ترکیب زنجبيل و عسل مي تواند اثرات زيادي بر روی سر داشته باشد. نه تنها که میگرن را درمان می کند، بلکه برای خود مغز هم مفید می باشد. حتی کسانی که همیشه از میگرن رنج می بردند، مشکل شان زمانی که شروع به مصرف منطقی و منطم زنجبیل و عسل کردند، برطرف گشت.

 

مانع از سکته ی قلبی

سکته مغزی یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری ها در سرتا سر جهان می باشد. عده بسیار زیادی از محققان پزشکی در تلاش هستند تا داروهای مفیدی برای درمان این مشکل جدی خون را پیدا کنند. یکی از تحقیقات اثبات کرده که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند از سکته مغزی جلوگیری نماید. و به علت قابلیت ضد انعقاد خون بودن در زنجبیل و عسل است که این ترکیب می تواند این بیماری خطرناک را درمان بکند. هنگامی که آن ها با هم مخلوط شوند، فواید بسیار مهمی برای جلوگیری از بیماری مانند سکته مغزی بوجود می آورند.

 

بهبود مشکلات تنفسی

در صورت ترکیب زنجبیل و عسل می توایند سلامت بدن خود را بهبود ببخشید. مخلوط زنجبیل و عسل قادر است سرفه، گلودرد و سوزش و درد دهان و حتی سرماخوردگی را درمان نماید. خوردن زنجبیل و عسل بصورت مخلوط بدن را از سرماخوردگی پاک سازی می سازد و در درمان مشکلات تنفسی نیز موثر می باشد.

 

 پیشگیری کردن از سرطان

با بحث درباره سیستم ایمنی به بیماری ای بسیار جدی می رسیم، که سرطان نام گرفته است. در حال حاضر محققانی هستند که قائلند زنجبیل میتواند از پیشرفت فعالیت سلول های سرطانی در بدن انسان جلوگیری نماید. عسل و زنجبیل ترکیبی خیلی قدرتمند و ضد سرطان می باشد که در مقابل رشد سلول های سرطانی به مبارزه می پردازد. خوردن عسل و زنجبیل جلوی ریشه اصلی فعالیت سرطان در بدن را میگیرد.بنابراین بعنوان راه طبیعی درمان سرطان این ترکیب را توصیه می کنیم.

همچنین تحقیقاتی مشخص کرده که ترکیب عسل و زنجبیل نه تنها در حال جلوگیری از سرطان است بلکه بدن را در مقابل عوارض شیمی درمانی نیز مقاوم می کند. به همین صورت عسل و زنجبیل برای درمان سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات هم مفید است.

 

 تقویت سیستم ایمنی بدن

ترکیب کردن زنجبیل و عسل نه تنها خیلی خوشمزه است بلکه می تواند به عنوان نوشیدنی خوش مزه روزانه شما مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای سلامتی به ویژه در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار است. ترکیب عسل و زنجبیل می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش بدهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

 

 بهبودی دیابت با زنجبیل و عسل

یکی دیگر از مزایای بسیار زیاد ترکیب زنجبیل و عسل این است که جلوگیری از دیابت می کند و آن را درمان می کند. همچنین می تواند حساسیت انسولین را افزایش بدهد. همچنین قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را نیز داراست. بعلاوه نتایج پژوهشی نشان می دهد که ترکیب زنجبیل و عسل برای کنترل قند خون بسیار مفید می باشد زیرا موجب افزایش جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای می گردد. پس مصرف ترکیب زنجبیل و عسل باعث جلوگیری از دیابت و کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.

 

  درمان کننده آسم

مخلوط زنجبیل و عسل دارویی برای آسم هم به شمار می آید. فواید سلامتی عسل و زنجبیل برای درمان آسم قابل توجه است. خس خس کردن سینه را نیز درمان می کند. عملکرد این ترکیب در درمان مشکلات تنفسی نشان دهنده مزایای بالقوه آن در درمان آسم می باشد.

 

این ترکیب جادویی ضرری هم دارد؟

ترکیب زنجبیل و عسل به طور گسترده ای غنی از ویتامین های سالم و دیگر اجزای مفید شناخته شده است که برای سلامت انسان مفید هستند. در مقابل، اگر بیش از حد از آن مصرف نمایید، اثرات آن کمی ناخوشایند خواهد بود چراکه ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند مشکلات گاز معده، درد معده، درد در دهان و همچنین گلو داشته باشد و همچنین باعث تحریک دهان مخصوصا زبان می شود.

 

 

آب زنجبیل چه خاصیتی دارد؟

 

هرچند مطالعاتی وجود دارد که از مزایای بالقوه زنجبیل حمایت می کند، ولی تحقیقات کمی در مورد مصرف کردن آب زنجبیل به طور خاص موجود است. در اکثر مطالعات مشخص نشده که آیا شرکت کنندگان زنجبیل را به شکل کپسول جذب کرده یا آن را به غذایشان اضافه کرده و یا آن را به عنوان آب و یا چای نوشیده اند؟

با این احوال ، آب زنجبیل ممکن است برای شرایط زیر موثر واقع گردد:

 

آب زنجبیل مسکن دردها

آب زنجبیل شاید در کاهش برخی از انواع دردها موثر واقع شود. محققان در مطالعه ‌ای که تعداد ۶۰ بزرگ ‌سال مبتلا به میگرن را شامل می شده است، متوجه شدند که زنجبیل به عنوان یک درمان اضافه، بسیار بهتر از داروهای مسکن و ضد درد عمل می کند.

 

آب زنجبیل دشمن حالت تهوع

از همان زمان های قدیم افراد از زنجبیل به عنوان راهی برای کاهش دادن حالت تهوع استفاده می کردند. در یک بررسی در سال ۲۰۱۵، محققان ۹ مطالعه را انجام دادند که در آن اشخاص از زنجبیل به عنوان درمانی برای تهوع و استفراغ استفاده کردند پس از عمل، عوارض جانبی شیمی درمانی، تهوع ویروسی و حالت تهوع صبحگاهی زایل شد.

 

کم کنندگی سطح کلسترول خون

یک مطالعه بر روی موش‌ های صحرایی نشان می دهد که آب زنجبیل می تواند در کاهش سطح کلسترول خون موثر واقع شود. موش های مورد مطالعه دارای سطح بالای کلسترول خون بودند. پس از آزمایش متوجه شدند که مصرف مکمل های حاوی زنجبیل توسط موش ها باعث جلوگیری از کلسترول بالا در جریان خون آن ها می شود.

به هر صورت، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا زنجبیل می‌ تواند اثرات مشابهی بر میزان سطح کلسترول در انسان ‌ها داشته باشد یا خیر، مورد نیاز می باشد و این میزان کافی نیست.

 

کنترل قند خون

آب زنجبیل همچنین امکان دارد به کنترل کردن سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کمک بکند.

در یک مطالعه به مدت ۱۲، محققان ۴۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول هر روز ۲ گرم پودر زنجبیل ( ginger ) را مصرف می کردند، در حالی که گروه دوم یک داروی placebo دریافت می کردند. افرادی که روزانه از زنجبیل استفاده کرده بودند، به طور قابل ملاحظه ای کاهش قند خون را تجربه کرده اند.

 

چطور آب زنجبیل را در خانه ام درست کنم؟

همانطور که در طی این مقاله دانستیم از زنجبیل می توان به صورت آب زنجبیل، چای زنجبیل و عصاره (شربت) زنجبیل استفاده کرد. این نوشیدنی را می توان هم به صورت سرد و هم به صورت گرم مصرف نمود. بهترین راه برای درست کردن آب زنجبیل، استفاده از ریشه زنجبیل تازه است که می ‌توانید در فروشگاه‌ های مواد غذایی در بخش محصولات تازه آن را براحتی بیابید.

روشی معمول برای گرفتن آب زنجبیل به شرح ذیل می باشد:

یک و نیم قاشق چای خوری از زنجبیل تازه را رنده نمایید.

چهار فنجان آب را بجوشانید

زنجبیل را به آب اضافه نمایید

حالا محلول را از روی شعله بردارید

خوب اجازه بدهید تا این محلول حدود پنج تا ده دقیقه به همین صورت باقی بماند.

مایع را فشار داده و صاف کنید تا قطعات زنجبیل از محلول جدا شود.

اجازه بدهید که آب به اندازه کافی خنک بشود و یا اینکه آن را در یخچال قرار دهید تا برایتان به یک نوشیدنی دلچسب تبدیل شود و از آن لذت ببرید. زنجبیل دارای طعمی قوی است به همین دلیل برخی از مردم، طعم دهنده هایی همچون عسل یا لیمو را برای بهبود طعم آن، به نوشیدنی خودشان اضافه می کنند.

 

* زنجبیل در بالاترین رنکینگ های بی خطری در جهان *

 

خواص زنجبیل

بسیار جالب است که انجمن فرآورده های گیاهان دارویی آمریکا ریشه زنجبیل تازه را از نظر درجه بندی سلامتی و بی خطری در ردیف اول قرار داده است لذا زنجبیل گیاهی کاملا بی خطر و وسیع الطیف است. با این وجود نباید در میزان تجویزی آن افراط کرد. انجمن آمریکایی مذکور، ریشه خشک این گیاه خارق العاده را در مرتبه دوم از سلامتی و بی خطری قرار داده است البته باید دانست که توصیه می کند که از مصرف آن در طول بارداری اجتناب گردد.

برخی از زنان برای رهایی از علایم بیماری صبح دم از زنجبیل استفاده می کنند ولی مصرف زنجبیل برای این هدف بحث انگیز می باشد. برای رعایت اصول ایمنی و سلامتی هرگز و اصلا نباید بیش از میزان معمولی آن مصرف شود. زنجبیلی که به عنوان بخشی معمولی از برنامه غذایی فرد مصرف می شود بی خطر دانسته می شود.

 

 

زنجبیل برای کدام افراد مضر است؟

 

موارد منع مصرف گیاه زنجبیل

۱) در کودکان زیر دو سال استفاده آن ممنوع می باشد.

۲) مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سر دل خواهد شد.

۳)افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت کنند.

۴) اگر داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپیرین مصرف می کنید، پس لطفا زنجبیل نخورید.

۵) مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل داشته باشد.

۶) مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد هرچند که قبلا گفتیم احتیاط در نخوردن آن است.

۷) مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی نیز بشود.

 

خطرات موجود در روغن زنجبیل

 

۱) ایجاد آلرژی و حساسیت

زیاده روی در مصرف روغن زنجبیل شاید در برخی افراد باعث آلرژی و حساسیت گردد که با علائمی مانند سوزش خفیف پوست، اسهال و سوزش دهان مشخص خواهد شد.

 

۲) در دوران بارداری و شیردهی مادر

تاکنون اطلاعات دقیقی از اثر روغن زنجبیل بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده است پس به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف روغن زنجبیل جدا اجتناب کنند.

 

۳) نوزادان و کودکان

روغن زنجبیل در نوزادان و کودکان ممکن است باعث مسمومیت شود که با علائمی مانند حالت تهوع، گرفتگی معده و سردرد بروز می کند، بنابراین دلیل گفته شده که بهتر است از استفاده زنجبیل برای نوزادان و کودکان خودداری بنماییم.

 

۴) تداخل دارویی

اگر در حال استفاده از دارو های کاهش دهنده ی قند هستید، پس نباید از روغن زنجبیل استفاده نکنید چون ممکن است سطح قند خون شما را کاهش زیادی بدهد.
همچنین اگر شما برای کاهش فشار خون بالا از دارو استفاده می کنید، از روغن زنجبیل استفاده نکنید زیرا ممکن است فشار خون شما را به شدت کاهش بدهد.

 

 

 روش های مصرف گیاه زنجبیل

 

۱)  پودر زنجبیل: پودر آن ادویه ای بسیار عالی برای پخت و پز به حساب می آید. همچنین می توان آن را به صورت کپسول با دوز توصیه شده که ۱۰۰۰ میلی گرم باشد روزانه مصرف کرد.

۲)  زنجبیل خام : شما می توانید زنجبیل را به قطعاتی به اندازه انگشت شست خرد کنید و به همراه اسموتی یا به صورت آبمیوه مصرف کنید.

۳)  چای زنجبیل: عموما از چای زنجبیل برای رفع حالت تهوع، شستشوی معده و آرامش بخش استفاده می شود. برای رفع التهاب، ۲ تا ۳ بار در روز، هر بار به اندازه یک فنجان نوش جان کنید.

۴)  روغن زنجبیل: بهترین روش مصرف ، به صورت روغن می باشد که می توان آنرا به صورت موضعی خارجی برای تسکین دردها، یا با توجه به نوع بیماری به صورت خوراکی آنرا مصرف نمود.

 

آیا برای استفاده از زنجبیل باید پوست آنرا بکنیم؟

حقیقتش نه! البته ممکن است برای زیباتر کردن غذای خود بخواهید این کار را انجام دهید. پوست زنجبیل تازه به قدری نازک است که شما اصلاً نیازی به جدا کردن آن نخواهید داشت. زنجبیل‌های کهنه‌تر، مثل آن‌هایی که معمولاً در بقالی‌ها پیدا می‌کنید، پوست محکم‌تری شبیه کاغذ دارند که شاید بخواهید آن را جدا کنید. اگر زنجبیل را برای مدتی آویزان کنید مقداری چروک می‌شود که به‌ سادگی پوست آن با قاشق جدا نخواهد شد. شما برای پوست کندن آن به یک چاقوی میوه‌خوری نیاز دارید.
مواد مورد نیاز : یک تکه ریشه زنجبیل تازه و البته سفت
روش کار : کندن پوست زنجبیل با قاشق!
یک تکه ریشه زنجبیل را محکم در یک دست و قسمت گودی قاشق را هم محکم در دست دیگر نگه‌ دارید. (توجه داشته باشید که شما می‌توانید یک تکه زنجبیل را جدا کرده و فقط پوست آن قسمت را جدا کنید) لبه یک قاشق را روی پوست زنجبیل بکشید تا پوستش را جدا نمایید. پوست کندن زنجبیل را تا آنجا که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ادامه بدهید. البته خوب است بدانید که زنجبیل اگر با پوست نگه‌داری شود، می تواند مدت زمان بیشتری تازه بماند.

 

پایان کلام:

گیاه زنجبیل واقعا یک داروخانه  تمام عیار است و در هر زمینه ای که نگاه میکنیم حرفی برای گفتن دارد و آیا حیف نیست که از خواص آن غافل باشیم؟! بنابراین در انتشار این مقاله کوشا باشید و سطح اطلاعات نزدیکان خود را به این داروخانه با عظمت افزایش دهید.


منبع : https://exireteb.com/ginger-properties/

TOP