تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک


تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک


کاهش وزن و لاغری طبیعی
آلو خشک طعم شیرینی دارد اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن، آن ها را بسیار راحت تر از قندهای سفید می سوزاند. بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی شود بلکه به خاطر غنی بودنش از فیبرها (7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می کند.
 

جلوگیری از یبوست
آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت است! میزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جوی دو سر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد.آلو خشک خاصیت ملینی خود را مدیون فیبرهای حل شدنی است و فیبرهای حل نشدنی موجود در آن باعث سرعت بخشیدن به عبور مدفوع از روده می شود.


تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک


جوان کننده پوست
خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می کنند.

کاهش دهنده فشار خون بالا
آلو خشک سرشار از پتاسیم است و فواید پتاسیم در کاهش فشارخون بالا به اثبات رسیده است. در 100 گرم آلو خشک، 800 میلی گرم پتاسیم وجود دارد و به این ترتیب آلو خشک یک میوه بسیار غنی از مواد معدنی به حساب می آید.
انرژی زاست
 

تناسب اندام و زیبایی پوست صورت با آلو خشک


مفید برای ورزشکاران
این میوه دارای کربو هیدرات سرشاری است. این کربوهیدرات ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربیتول) و به تدریج جذب بدن می شوند و این امر از بالا رفتن قند خون و در پی آن احساس گرسنگی جلوگیری می کند. بنابراین مصرف این میوه خشک برای افرادی که زیاد ورزش می کنند توصیه می شود.البته میزان مصرف آلو خشک باید با توجه به فعالیت های بدنی روزانه شما متفاوت باشد.

TOP