خواص چای بهار نارنج برای معده و اعصاب

تقویت سیستم عصبی بدن و آرامبخشی از خواص چای بهار نارنج است . همچنین این چای سردردهای عصبی و میگرنی را سریعا کاهش می دهد . از دیگر خواص چای بهار نارنج میتوان به تقویت معده و رفع اضطراب و استرس و تپش نامنظم قلب اشاره کرد .

چای بهار نارنج

خواص چای بهار نارنج برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته است . عطر بهارنارنج شمال ایران را فرا گرفته است . به شکوفه درخت نارنج بهار نارنج گفته می شود که از ان در تهیه مربا ، عرقیجات و دمنوش و چای استفاده می شود . برای این کار اکثرا بهارنارنج را خشک میکنند . چای بهارنارنج یکی از فرآورده های گل بهارنارنج است که طبع گرمی دارد . در این مقاله به برخی خواص چای بهارنارنج و طرز تهیه چای بهار نارنج اشاره میکنیم .

خواص چای بهار نارنج

تقویت سیستم عصبی بدن و آرامبخشی از خواص چای بهار نارنج است . همچنین این چای سردردهای عصبی و میگرنی را سریعا کاهش می دهد . از دیگر خواص چای بهار نارنج میتوان به تقویت معده و رفع اضطراب و استرس و تپش نامنظم قلب اشاره کرد . چای بهار نارنج تشنج ها و همچنین حملات قلبی را کنترل می کند .

برای درمان بی خوبی و کم خوابی چاي بهارنارنج میل کنید . این چای خوش طعم خواب شما را آرام میکند . برای رفع دل پیچه از این چای نوش جان کنید . همچنین در روایات مختلف امده است که اگر دچار سکسکه شده اید قدری از این چای بنوشید .

باز هم تاکید میکنیم اگر استرس و اضطراب دارید یا عصبی شده اید سریعا قدری از این چای را بنوشید تا به تاثیر عجیب ان پی ببرید . درمان زنبورگزیدگی با داروهای گیاهی را مطالعه کنید .

خواص چای بهار نارنج

فواید چای بهار نارنج

طرز تهیه چای بهار نارنج

در این قسمت مواد لازم و طرز تهیه چاي بهار نارنج را برایتان بیان میکنیم :

مواد لازم برای تهیه چای بهار نارنج

دو قاشق غذاخوری بهار نارنج خشک شده

دو لیوان آب جوش

یک قاشق عسل

مقداری چای سیاه (در صورت تمایل )

طرز تهیه چای بهارنارنج

 به گزارش آسان طب ،برای تهیه چای بهار نارنج حدود ده گرم یا دو قاشق از گل بهار نارنج را در دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود بیست دقیقه به ارامی بجوشد . ( در قوری روی حرارت کم  )سپس ان را با صافی صاف کنید و میل کنید . برای طعم دار کردن ان میتوانید از عسل استفاده کنید .

همچنین میتوانید کمی بهار نارنج خشک شده ، عرق بهارنارنج یا قدری چای سیاه به ان اضافه کنید .

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب با برخی خواص چای بهارنارنج و فواید ان و همچنین طرز تهیه چای بهار نارنج اشنا شدید. مهمترین خواص چای بهارنارنج آرامش اعصاب است. اگر مدام استرس دارید یا عصبی هستید سعی کنید روزانه از چای بهارنارنج مصرف کنید.

همچنین برای تسکین معده و تقویت آن مصرف چای بهار نارنج را فراموش نکنید. حتی اگر بیماری و دردی هم ندارید میتوانید به جای چای معمولی از چای بهارنارنج و دمنوش های سنتی دیگر استفاده کنید. این چای در فصل زمستان در کنار بخاری یا شومینه بسیار می چسبد.

TOP