پارچه های نوین خود ضد عفونی کننده

دانشمندان یک سلاح جدید برای مبارزه با عفونت های مرگبار بیمارستانی را توسعه داده اند، یک پارچه که خود را ضد عفونی میکند.
با استفاده از منسوجات مخصوص مهندسی شده این پارچه ها برای استفاده در درب های بیمارستان به جای درب آلومینیومی سنتی و آن بخش از درب که مردم برای باز کردن آنرا فشار می دهند بکار برده خواهد شد- هدف آنها تقویت بهداشت دست است و آزمایش های مستقل نشان می دهد که می تواند سطوح باکتری را بیش از ۹۰ درصد کاهش دهد.
پارچه های خود ضد عفونی کننده بنام Surfaceskins حاصل ۷ سال تحقیق و توسعه در دانشگاه لیدز هستند. درب های بیمارستانی به دلیل لمس های متعدد توسط افراد مختلف کلید انتقال بیماری ها و عفونت ها هستند ، تنها کافیست فردی با دست های آلودی آن را لمس کند تا نفر بعدی با دست زدن به درب بیماری را دریافت کند.
SLIDER-3-1024x576
درب های Surfaceskins با تزریق ژل الکل به سطح آن پس از هربار فشرده شدن سطح را برای ضد عفونی کردن آماده می سازد این پد ها از سه لایه بی بافت تشکیل شده است که پس از یک هفته یا هزار بار فشرده شدن باید تعویض گردند.
SLIDER-2nd-ROW-HOME-2-1024x576
مطالعات دانشمندان بروی سطوح درب های بیمارستانی که با Surfaceskins ضد عفونی می شوند نشان داده است که توانستهاست سه باکتری عامل پخش عفونت های بیمارستانی یعنی S. aureus, E. coli and E. faecalis را از بین ببرد.
مارک ویلکوکس، استاد میکروب شناسی پزشکی در دانشگاه که ارزیابی های مستقلی را به عهده داشت، گفت: “نتایج ما نشان می دهد که دربهای محافظت شده توسط Surfaceskins می تواند به کاهش آلودگی درب ها توسط میکروب ها کمک کند.”

مقیاس عفونت های بیمارستانی

طبق اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۱۴ توسط موسسه ملی Care and Excellence یا NICE حدود ، ۳۰۰،۰۰۰بیمار در سال ،در انگلستان عفونت های بیمارستانی را دریافت می کنند.انتقال عفونت ها به معنای افزایش هزینه های درمان است که توسط NHS انگلستان حدود ۱ میلیارد پوند در سال تخمین زده می شود و بیماران را در معرض خطر قابل توجهی قرار می دهد.


منبع : www.surfaceskins.com

TOP