ماشین آلات تکمیل جدید برای پارچه های کشبافی حساس

شرکت CMT با همکاری شرکت Bruckner یک ماشین جدید برای تکمیل پارچه های گردبافی حساس تولید کرده است. شرکت Bruckner یک کمپانی آلمانی تولید کننده ی ماشین آلات نساجی است که با همکاری شرکت CMT (Compagnie Mauricienne de Textile Ltée)، یک ماشین خاص برای تکمیل پارچه های گردبافی خیلی حساس که دارای بالای ۱۵% لایکرا هستند تولید کرده است. این کمپانی گزارش می کند: که هدف اصلی از این نوآوری این بوده است تا کمترین تنش به پارچه وارد شود و مسیر تکمیل پارچه کوتاه ترین باشد به منظور کاهش shrinkage باقی مانده در پارچه.

pic3__brueckner_cmt

CMT یک کمپانی تولید کننده ی پوشاک است که مقر آن در Mauritius و نیز دفاتر طراحی و بازایابی آن در برتانیا و فرانسه است. تخصص اصلی این کمپانی در  پوشاک کشبافی که سریعا مد شده اند برای خرده فروشان خیابان های بالای شهر در در اروپا و ایالات متحده می باشد.

ماشین جدید

Bruckner and CMT machine

پارچه در این ماشین در ابتدا به داخل خشک کن ماشین هدایت می شود، که به وسیله ی یک تسمه پارچه با عرض کامل نگه داشته می شود. به گفته ی تولید کننده ی این دستگاه: “این ویژگی به ویژه برای پارچه ی حلقوی حساس خیلی مهم می باشد و از کیس شدن پارچه به دلیل گشادی آن و شکستگی آن جلوگیری می کند”. تسمه با تفلون پوشش داده شده است، و این تکنولوژی باعث شده تا کمترین نشانه و صدمه ای به پارچه ی حساس وارد شود. به عنوان بخشی از طراحی این ماشین خاص، کمپانی Bruckner سیستم تقسیم گردش جریان هوا را به ثبت رسانده است. این سیستم گفته شده است که میزان خروجی  از طریق بهینه سازی آیرودینامیکی را مقدار قابل توجهی افزایش می دهد،  و منجر به کاهش مصرف انرژی می شود و  نیز گردش هوا که با ملایمت با پارچه رفتار می کند. برخورد هوا با بالا و پایین پارچه با مشخصات خشک کن پارچه از طریق دو فن با سرعت کنترل شده، اقتباس شده است. و این منجر به توزیع درجه حرارت ایده ال و برخورد هوای بسیار همگن  و ملایم در پارچه شده است.

در سال ۱۹۹۸ دو کمپانی Bruckner و CMT به طور مشترک اولین استنتر با تکنولوژی تقسیم گردش جریان هوا را نصب کردند.

تعهد به محیط زیست

pic4_brueckner_cmt

کمپانی CMT تعهد خود را به محیط زیست با حمایت از دستیابی به یک ماشین بروکنر با سیستم بازیابی گرما، به اثبات رسانده است. گرما از هوای خروجی گرفته شده و در  هوای تازه پیش از گرم شدن استفاده می شود. این هوای تازه برای پروسه ی خشک کردن پارچه در چندین نقطه مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین پروسه ی خشک کردن پارچه می تواند به صورت مداوم با نسبت هوای تازه و هوای خروجی به بهترین شکل ممکن انجام شود. علاوه بر این مصرف انرژی حرارتی به وضوح کاهش پیدا می کند در نتیجه منجر به کاهش چشمگیر هزینه های تولید می شود. CMT از این خط تکمیل جدید به طور عمده برای پروسه ی تکمیلی برتر برای پارچه های ظریف و حساس استفاده می کند.


منبع : www.brueckner-textile.com

TOP