نرم افزار کنترل آسان ماشین آلات صنعتی گردبافی

گروه تحقیقات Disney نرم افزاری را توسعه داد که قادر به کنترل آسان ماشین آلات صنعتی گردبافی شده است.
یک شبکه از تحقیقات ازمایشگاهی که توسط شرکت Walt Disney حمایت می شود، یک نرم افزاری را توسعه داد که به کمک آن کاربران به راحتی می توانند به ماشین آلات گردبافی صنعتی برنامه بدهند. گفته شده است که این نرم افزار به صورت انعطاف پذیری این امکان را به کاربران می دهد تا خروجی ماشین آلات پیچیده را کنترل کنند که این در حال حاضر در تمامی ماشین آلاتی که با کامپیوتر کنترل می شوند و نیز در چاپ های سه بعدی وجود دارد.
این نرم افزار مترجم این امکان را به کاربران می دهد تا طرح ها را بر اساس شکل های ساده مشخص کنند و سپس این مشخصات را به صورت دستورالعمل لازم برای مرحله ی سوزن زنی برای کار کردن ماشین ترجمه می کند.
Jessica Hodgins، از رئیسان در تحقیقات دیزنی می گوید:” ماشین های گردبافی از تکنولوژی های بالغی می باشند که برای تولیدی هر چیزی از دستکش های باغبانی گرفته تا لباس های که مد هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.” اما ما نشان داده ایم تطبیق پذیری این ماشین آلات و توانایی مردم برای بیان خودشان از طریق ماشین آلات- با تغییر روش برنامه ریزی آنها به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می کند.”

اشکال سه بعدی

در ماشین آلات گردبافی از صدها سوزن استفاده شده است که با هماهنگی دقیق با یکدیگر کار می کنند برای اتصال حلقه های نخ، جزئیات ظریف و تولید پارچه های کشبافی. James McCann دانشمند محقق در تحقیقات دیزنی توضیح می دهد:” اگرچه اینها قابل برنامه ریزی هستند اما معمولا از این ماشین آلات برای تولید همان شکل ثابت پارچه استفاده می شود به جای تولید پارچه های کاملا سفارشی.”
مزیت بزرگ گردبافی این است که دیگر مسطح نیست و با تغییر تعداد نواحی پیوستگی در بافت در یک دوره یا دوره های بخشی، گردبافی می توان تنوع زیادی از اشکال سه بعدی را ایجاد کرد. اما با توجه کنترل پروسه های موجود، این نوع از تغییرات به یک کاربر نیاز دارد تا تنظیمات مرحله ی سوزن زنی را انجام دهد که این کار پیچیده و خسته کننده ای می باشد.
McCann و همکارانش نرم افزار کامپایلر خودشان را در کنفرانس بین المللی ACM که در رابطه با گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی می باشد و در Anaheim کالیفرنیا برگزار شد، ارائه کردند.

کاربردها

تیم دیزنی تعدادی از اشکال هندسی اولیه. توسعه دادند که می توان از آنها برای مشخص کردن شکل و اندازه ی یک طرح بافت استفاده کرد و یک زبان گردبافی را ایجاد کردند که قابلیت های متداول را در ماشین آلات صنعتی ذخیره کنند. انها همچنین یک رابط طراحی گرافیکی را برای مونتاژ شکل های هندسی اولیه ایجاد کردند. سپس این نرم افزار کامپایلر میتواند این مشخصات به دستورالعمل های لازم برای مرحله سوزن زنی ترجمه کند. آنها از این سیستم برای تولید کلاه، دستکش و سایر البسه استفاده می کنند.
ما باور داریم ماشین بافندگی سه بعدی یک روز باید به چاپ سه بعدی ملحق شود به عنوان یک فرم قابل دسترس برای کاربر تبدیل می شود. که اینکار نیازمند ابزارهای جدید، الگوریتم و فرمت های تبادل داده می باشد که این کامپایلر الگوریتم برنامه ریزی انتقال و مونتاژ زبان های بافندگی را انجام می دهد.


منبع : http://textiledb.com

TOP