قدرت داستان برند و گام‌های موثر برای نگارش آن

 

بسیاری از مردم تبلیغات را ظرف چند ساعت به فراموشی می‌سپارند، اما تبلیغی که داستانی معتبر از یک برند را بازگو می‌نماید، افراد را در سطحی عمیق‌تر درگیر می‌کند. چرا؟ چون داستان‌ها به یاد ماندنی و پایدارند. یک مشتری آینده نگر خرید خود را از شرکت شما براساس قصه برندتان انجام می‌دهد.

سه مرحله برای نوشتن یک داستان برند عالی

  • قلم و کاغذ بردارید و داستان گذشته، حال و آینده کسب و کارتان را بنویسید: داستان آغاز به کار شرکت و برند شما با بنیان گذر و نحوه راه‌اندازی کسب و کار توسط وی آغاز می‌شود. یک داستان برند عالی هدف و رویایی که شرکت براساس آن تاسیس شده را تشریح می‌نماید و توضیح این که چرا شرکت در موقعیت فعلی قرار دارد و در نهایت هدف شرکت رسیدن به کجاست.
  • برای توضیح اینکه چرا این شرکت وجود دارد، یک بیانیه تهیه کنید: بیانیه برند چیزی است که شما به مردم می‌گویید، پس خلاق باشید و از آن لذت ببرید. بیانیه برند، بیانیه ماموریت یا بیانیه چشم‌انداز نیست. بیانیه برند آن چیزی را بیان می‌کند که برای مشتریان اهمیت دارد.
  • داستانی را پیرامون آن بیانیه بنویسید: بیانیه‌ای که تهیه کرده‌اید نقطه آغاز شکل‌گیری داستان برند شماست. یک داستان برند عالی مختصر بوده و روایت برندتان را بازگو می‌کند، این که از کجا شروع کرده‌اید و قصد دارید به کجا برسید. یک داستان برند عالی باید درست، معتبر و صادقانه باشد. نمی‌تواند ساختگی یا کپی برداری باشد زیرا احساسات مشتری را مخدوش می‌کند و مشتری شما را تنبیه می‌کند. داستان برند باید ریشه‌های عمیقی در اهداف مورد نظر داشته باشد. وقتی هدفی از داستان شما منشعب می‌شود، مخاطب درگیر آن شده و مخاطب دعوت می‌شود تا همراه داستان شود.
TOP