مکمل‌ها: در هوای آلوده، ویتامین C بخورید

 

دوری همیشگی از هوای آلوده و جلوگیری از عواقب ناگواری که برای سلامتی انسان‌ها دارد، کار واقعا سختی برای اکثر افراد محسوب می‌شود.


دوری همیشگی از هوای آلوده و جلوگیری از عواقب ناگواری که برای سلامتی انسان‌ها دارد، کار واقعا سختی برای اکثر افراد محسوب می‌شود. اما معنایش این نیست که باید بی‌تفاوت باشیم و فکر کنیم که سرنوشت ما همین است! بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C می‌تواند به بدن انسان‌ها کمک کند تا در برابر عواقب اجتناب‌ناپذیر آلودگی هوا، ایستادگی کنند.

در این مطالعه که توسط گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن انجام شده است، ۲۰۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی مثل آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) زیر نظر قرار گرفتند که به بیمارستان‌های مختلف لندن مراجعه کرده بودند.

ضمن این‌که میزان آلودگی هوا در روزهای مراجعه این افراد را بررسی کردند. نتایج نهایی، همان‌طور که انتظار می‌رفت، نشان داد که میزان مراجعه بیماران به بیمارستان در روزهایی که کیفیت هوا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، افزایش چشمگیری داشته است. نکته دیگری که محققان به آن دست یافتند، این بود: در روزهایی که سطح آلودگی هوا به بالاتر از حد متوسط می‌رسید، بیمارانی که ویتامین C کمتری در سیستم ایمنی بدن‌شان بود، خیلی بیشتر در بیمارستان بستری شده بودند.

TOP