مزایا و کاربرد لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال تقویت شده با فلز

لوله  پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال تقویت شده با فلز
در لوله پلی اتیلن تقویت شده با فلز hdpe بعنوان اصلی ترین ماده جهت تولید این لوله ها مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا پلی اتیلن دارای خواصی همچون مقاومت شیمیایی بالا در برابر خوردگی و ساییدگی، انعطاف پذیری، وزن سبک، طول عمر بالا تا 50 سال و یا حتی بیشتر و توانایی تحمل بارهای سنگین میباشد. لایه hdpe با استیل تقویت میشود تا به این ترتیب مقاومتش افزایش پیدا کند و بتواند در برابر استرسها و شوکها مقاومتر از قبل شود. و این لایه استیل توسط یک لایه پلی اتیلن چگالی بالا تقویت میشود تا از استیل در برابر خوردگی محافظت کند.
یک لایه پیوند مابین استیل و پلی اتیلن قرار میگیرد که باعث میشود یک لوله سه لایه یکپارچه که ان را بعنوان لوله کاروگیت اسپیرال پلی اتیلن تقویت شده با فلز میشناسیم با کیفیتی عالی شکل بگیرد که هک سبک وزن است وهم بادوام و انعطاف پذیر.
از طریق چنین طراحی ساختار دیواره ای لوله کاروگیت اسپیرال تقویت شده با استیلی حاصل میشود که میتواند مقاومت حلقوی بالایی حتی تا 16 (KN/m) را داشته باشد که علاوه بر این از نظر وزنی بسیار سبک میباشد. لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال تقویت شده با استیل بعلت مناسب بودن برای مدفون شدن در عمق های عمیق،هزینه های نصب پایین و مقاومت حلقوی بالا اولین انتخاب جهت فاضلابهای شهری زیرزمینی، زهکشی اب سیلابها برای زمینهای کشاورزی، کانالهای تخلیه پسماندهای شیمیایی،سیستم های تخلیه زهکشی اتوبانها و سیستم های تخلیه اب باران و...........میباشد.
مزایا:
استحکام بالا: مقاومت فشاری خوب و مقاومت در برابر ضربه
ظرفیت جریان بالا: دارای دیواره های داخلی صاف و اصطحکاک کم  که منجر به مقاومت کم در برابر جریان میشود.
مقاومت در برابر خوردگی: مقاوم در برابر مواد شیمیایی فاضلابها و پسماندها
نصب اسان: وزن سبک، راحتی حمل ونقل و نصب،مدفون کردن لوله تنها نیاز به      دارد و به تجهیزات بزرگی نیازی ندارد و استفاده از لوله های کاروگیت اسپیرال تقویت شده در مصرف زمان و هزینه ها صرفه جویی میکند.
کاربردها
فاضلاب شهری، تخلیه اب باران، زهکشی اب سیلابها،ابیاری، تخلیه فاضلاب صنعتی


منبع : https://www.rothengaran.com

TOP