۱۲ خواص دارچین و معجزه ای برای قدرت جنسی و پوست و مو

با دارچین بیشتر آشنا شوید …

دو گونه دارچین به نام دارچین سیلان و دارچین سایگون از قدیمی ترین ادویه هاي جهان هستند که از اعصار کهن مورد شناخت بشر بوده اند و اسناد مکتوب تاریخ، قدمت آنها را به ۴۰ -۳۰ قرن گذشته می رساند!

از نظر کیفیت هم این دو نوع دارچین باهم یکسان نیستند ولی به علت شباهت زیادي که از نظرخواص و عطر با هم دارند از همان قرن ها پیش همیشه دو گـونه: verum .C و cassia .C با هم اشـتباه می شده و حتی در حال حاضر نیز در اغلب مناطق دنیا براي این دو گونه دارچین اختلافی قائل نیستند.

برخی از اطبای سنتی همچون گالن (که از اطبای بسیار قوی یونان در قرن دوم پس از میلاد بوده) اعتقاد دارد که در مصارف طبی می توان به جاي دارچین سیلان از دارچین سایگون استفاده کرد ولی از نظر مقدار باید مقدار مصرف دارچین سایگون دو برابر دارچین سیلان باشد.

در ضمن دارچین سیلان از عطر فوق العاده عالی ای هم برخوردار است تا اندازه ای که حتی در نوشابه های کوکا کولا از پوست دارچین سیلان استفاده می شود!

 

طبیعت گیاه دارچین:

طبق نظر حکماي طب سـنتی ایران و هند، دارچین از طبیعت گرم و خشک برخوردار است.

 

 

۲ واقعیت خاص از خواص دارچین

نیروي دارویی ای که در گیاه دارچین وجود دارد تا ۱۵ سال ماندگار است.
گیاه دارچین به قدری قدرتمند است که در دوز های بالا به عنوان یک مواد مخدر سمی شناخته می شود!!!

درمان زود انزالی با خواص دارچین

۱) تقویت قدرت جنسی و درمان ناتوانی های جنسی

از گیاهان دارویی قوی برای درمان زود انزالی قطعا می توان به دارچین اشاره کرد. از گذشته های دور، دارچین یک نسخه خوب برای درمان ناتوانی جنسی و زود انزالی بوده است و تا به حال هم به قدرت خودش باقی مانده است.

جهت خوبی که دارچین برای درمان زود انزالی دارد آن است که هم مصرف آن خیلی آسان است هم خیلی خوش مزه است.

افرادی که به زود انزالی می رسند عموما طبعی سرد دارند و دارچین می تواند متابولیسم بدن آنها را تغییر دهد و طبع آنها را گرم کند.

یک نسخه حرفه ای، ترکیب دارچین و عسل است که تاثیر بسیاری در درمان زود انزالی دارد در قسمت دمنوش دارچین روش تهیه آنرا توضیح داده ایم، سعی کنید روزی ۳ تا ۲ بار این دمنوش را مصرف کنید.

همچنین ترکیبی از شیر بادام و دارچین هم بسیار عالی است و اگر ۳_۲ ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف شود می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

 

۲) حفظ سلامت دندان‌ها و خوشبوکننده‌ی دهان

دارچین به علت خواص ضد باکتری ای که دارد می تواند با باکتری های میکروفلورای دهان که موجب مشکلات فراوانی در ناحیه دهان می شوند مثل پوسیدگی دندان ها، عفونت زبان، ایجاد حفره هایی در دندان ها، بوی بد دهان و … می شوند، مبارزه کند و از این مشکلات جلوگیری کند.
همچنین اگر بتوانید از روغن دارچین هم استفاده کنید عالی است چون در تست هایی که صورت گرفته، روغن دارچین از بقیه گیاهان برای حفظ سلامت دهان و دندان قوی تر عمل می کند و یک ضد عفونی کننده عالی برای دهان محسوب می شود. حتی امروزه به علت بوی خوبی که روغن دارچین دارد، در محصولات بهداشتی ای همچون نرم کننده ها و شامپو ها از آن استفاده می شود.

نسخه ای اصیل برای خوشبو کردن دهان:

اگر بوی بد دهان یکی از معضلات روزانه شماست پس پیشنهاد می کنیم دارچین را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و روز خود را با اعتماد به نفس بیشتری سپری کنید، زیرا همانطور که دانستید، دارچین یک ضد باکتری است و با نابودی باکتری های دهان، آنرا خوش بو می سازد.

توجه داشته باشید که این نسخه از قدیم الایام توصیه شده است و اصالت دارد.

 

۳) پوست و مویی سالم و زیبا با خواص دارچین

با دارچین رنگ موهایتان را روشن کنید:

دارچین می تواند رنگ موهایتان را روشن بکند پس اگر به دنبال روشنی موهایتان هستید، نسخه زیر را اجرا کنید؛
روغن دارچین و پودر دارچین را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و تمام موهای خودرا به این مخلوط آغشته کنید و اجازه بدهید که این ترکیب یک شب بر روی موهایتان باقی بماند و صبح روز بعد آنرا بشویید.

رنگ موی دارچینی درست کنید:

مقداری از پودر دارچین را با اکسیدان ۶ درصد مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۴۰ دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید و بعد از آن، شست و شو با آب گرم را شروع کنید.

 

پوستی بدون چروک با خواص دارچین

همانطور که گفتیم فواید دارچین باعث تقویت جریان خون می شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می رسد که این باعث افزایش کیفیت پوست و بهبودی چین و چروک های آن می شود.

ماسک دارچین، ضد چروکی مخصوص

چند قطره از روغن دارچین را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ بدهید، و حالا اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بگذرد و سپس با آب گرم آنرا بشورید.

 

ماسک دارچین برای درمان جوش و آکنه

برای نابودی جوش و آکنه ها ۳ قاشق غذاخوری از عسل طبیعی را به همراه دارچین مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به پوست خود بمالید و اجازه دهید یک شب روی پوستتان بماند و بعد آنرا بشویید.

 

درمان پوست خشک

دارچین سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث آبرسانی و مرطوب سازی پوست های خشک می شود.

ماسک دارچین برای پوست های خشک

برای تهیه این ماسک، باید نمک دریایی، روغن زیتون، روغن بادام، عسل و دارچین را با هم مخلوط نمایید و روی پوستتان بمالید تا خشکی آن بر طرف شود.

 

کارایی های متنوع و خواص دارچین

۴) نگه‌دارنده‌ی مواد غذایی

از فواید دارچین که کمتر به آن توجه می شود، خاصیت نگه دارندگی آن است. دارچین به علت ویژگی آنتی باکتریالی و آنتی اکسیدانی که دارد، قادر است از فاسد شدن مواد خوراکی بسیاری جلوگیری کند. 

تحقیقات اخیر نشان داده است که میوه هایی که تحت محافظت برگ های دارچین بودند، توانستند برای مدت طولانی تر از حد معمول، دوام بیاورند.

کاری که دارچین انجام می دهد این است که از اکسید شدن (تغییر رنگ و مزه و در نتیجه خرابی محصول) میوه ها و سبزیجات جلوگیری می کند.

 

۵) بهبودی سرفه و سرماخوردگی های عادی

طب سنتی ایرانی و چینی، دارچین را یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و سرفه ها می داند.

 تکه ای از چوب دارچین را به آب جوش اضافه می کنیم و ۲ دقیقه به آن زمان می دهیم تا بجوشد و حالا چوب دارچین را از آن خارج می کنیم و آن را مثل بقیه چایی ها می خوریم.

خوب است روزانه ۲ مرتبه این چای را مصرف کنید و اگر سرماخوردگی شما بیش از ۳ روز شود باید سراغ پزشک بروید.

 

۶) خواص دارچین، مسکنی برای انواع درد ها

آنتی اکسیدان های دارچین از خواص ضد التهابی خوبی برخوردار هستند و به گفته محققان بیشتر از ۷ نوع فلاونید که فقط در دارچین یافت می شود، برای درمان التهابات بدن مفید است و تحقیقات نشان داده است که دارچین قادر است بافت های زخمی را به خوبی التیام دهد و احیا کند و همچنین در کنترل حساسیت های فصلی و کنترل درد دوران قاعدگی هم موثر است.

 

۷) خواص دارچین و درمان ناراحتی های تنفسی

از فواید دارچین می توان به قدرت لطیف کنندگی و بازکننده گرفتگی ها و انسداد مجاري پاک کردن سینه و حنجره اشاره کرد. همچنین برکیل معتقد است که دارچین به عنوان جزئی از اجزاي دارو هاي مرکب براي سرفه و ناراحتی سینه مصرف می شود.

 

۸) محافظت از مغز و قوه یادگیری با خواص دارچین

پژوهشگران ثابت کردند که خواص آنتی‌ اکسیدانی ای که در دارچین وجود دارد باعث محافظت از مغز در مقابل بیماری‌ های مرتبط با آن می شود همچون آلزایمر و پارکینسون (یک نوع بیماری مغزی که به مرور موجب ناهماهنگی های حرکتی می شود.).

این ادویه خوش طعم پروتئین هایی که از ذهن در مقابل عوامل مخرب حفاظت می کنند را فعال می کند و همچنین به وسیله جلوگیری از مصرف مورفین توسط سلول‌ها و مقابله با خود تخریبی آنها از آثار زیان بار استرس برای بدن می‌ کاهد.

 

خواص دارچین برای درمان دیابت

۹) درمان دیابت و قند خون با خواص دارچین

دارچین برای کاهش میزان قند خون مفید است و با مصرف آن می توانید حساسیت به انسولین را بهبود ببخشید.
خیلی از مطالعات نشان می دهند که مبتلایان به دیابت نوع ۲ می توانند با افزودن عصاره دارچین به برنامه غذایی خودشان، اثرات خوبی بر روی سطح قند خون خودشان را شاهد باشند. از دیگر فواید دارچین برای دیابت آن است که مقدار گلوکزی که بعد از مصرف غذا ها وارد بدن می شود را کاهش می دهد.

این ادویه خوش رنگ در سلول ها همچون هورمون انسولین عمل می کند و تا اندازه زیادی جلب گلوکز توسط سلول ها را بهبود می بخشد. البته قسمت بد ماجرا آنجاست که این عمل خیلی کند تر از سرعتی است که انسولین این کار را انجام می دهد.

دوز موثری که برای درمان دیابت با دارچین وجود دارد حدود ۶ گرم در روز است

 

۱۰) پیشگیری از عفونت و ویروس‌ها

ادویه‎ی دارچین، یک آنتی‌ویروس، آنتی‌میکروب، آنتی‌بیوتیک و ضد قارچی طبیعی است و به همین علت است که برای خیلی از بیماری ها مفید است. تمامی این خواصی که دیدید به علت روغن مخصوصی است که در آن وجود دارد و این روغن از مشکلات دستگاه گوارشی و پوستی و همچینین سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند.

حتی بر اساس تحقیقات، خواص روغن دارچین باعث کاهش خطر ویروس ایدز (HIV) می شود.

 

۱۱) به جای شکر از دارچین استفاده کنید

دارچین از طعمی شیرین برخوردار است که کاملا هم طبیعی است و می توانیم خیلی از اوقات به جای شکر از آن استفاده کنیم و نه تنها قند خون خود را کنترل کرده ایم (چون مقداری که ما معمولا از دارچین استفاده می کنیم اصلا کالری ای ندارد و قند خون را افزایش نمی دهد. بلکه مصرف دارچین خودش موجب کاهش اشتها و کم کردن وزن می شود.

 

۱۲) خواص دارچین و تقویت گردش خون

با کمک دارچین می توانید گردش خون خود را افزایش دهید که این امر فواید زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم؛ کاهش درد ها، گسترش اکسیژن به سلول های بدن، و افزایش فعالیت های متابولیک.

 

دمنوش دارچین را به روش زیر آماده کنید

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق از چوب های دارچین خرد شده + برای هر یک لیوان، ۲ قاشق مرباخوری از عسل + ۳ لیوان هم آل جوش

روش تهیه: اول دارچین را خوب می شورید و بعد آنرا با آب جوش در قوری می ریزید و حالا حرارتی ملایم برای آن تنظیم کنید و ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به آن زمان بدهید تا به خوبی دم بکشد. بعد از دم کشیدن، آنرا در یک لیوان بریزید و همان ۲ قاشق عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و نوش جان کنید. (البته سعی کنید زمانی عسل را به آن اضافه کنید که خیلی داغ نباشد و الا خواص عسل کم می شود)

خواص دمنوش دارچین عبارتند از؛ ناراحتی های گوارشی، درد های استخوانی، دیابت، سردی بدن.

حتما مطالعه کنید 👈👈 سلسله مقالات عسل درمانی (بررسی تخصصی خواص عسل)

 

خواص روغن دارچین

از خواص روغن دارچین و قطره دارچین خبر دارید؟

روغن دارچین از پوست و برگ درخت دارچین به دست می آید. روغن دارچین بسیار گرم و خیلی خشک است و براي سنگینی و سردرد و درد هاي رحمی مفید است و فرقی نمی کند که استفاده موضعی کنید. همچنین شما با مالیدن روغن دارچین بر روی پلک ها و چشم هایتان می توانید قدرت بینایی چشم هایتان را افزایش بدهید.

درست است که خواص روغن دارچین بسیار است ولی چون خیلی از افراد به آن حساسیت دارند لذا ترجیح می دهند سراغ مصرف خود دارچین بروند.

اتاقی خوش بو و بدون پشه!!!

همچنین برای خوش بو کردن اتاق و خانه خود هم می توانید از روغن دارچین استفاده کنید و آنرا در قدح گل بریزید. راستی اگر پشه ها و حشرات موزی شما را خسته کرده اند باز هم فواید روغن دارچین برای شما راهگشایی می کند جون این روغن خاصیت دفع پشه و حشره دارد! حتی پژوهش ها نشان داده که علاوه بر روغن دارچین، برگ دارچین هم ضد حشرات است.

قطره دارچین در گوش براي رفع سنگینی گوش و خوردن آن براي تقویت هاضمه، تحلیل نفخ، گاز معده، رفع یرقان و بواسیر مفید است.

 

مضرات و عوارضی که با مصرف دارچین در کمین شماست

دارچین، عاملی برای سقط جنین در عهد باستان …

در عهد باستان، چینی ها برای سقط جنین از دارچین استفاده می کردند لذا مصرف آن در دوران بارداری باید حتما تحت نظر پزشک باشد چراکه خطر سقط جنین دارد.

 

دارچین رقیق‌کننده‌ی خون است

این خطر بیشتر مربوط است به دارچین چینی و دارچین سیلان همچنین خطری ندارد. ویژگی رقیق کردن خونی که دارچین دارد، باعث می شود که به عنوان یک ضد لخته (برای خون) عمل کند خصوصا برای بیماران قلبی، لذا باید مراقب باشید که به همراه دارو های رقیق کننده خون آنرا مصرف نکنید.

 

روغن دارچین می تواند تحریک پوستی ایجاد کند

لمس روغن دارچین بدون رقیق کردن آن می تواند پوست شما را اذیت کند و باعث سوزش آن بشود. (حالتی مثل سوزش پودر فلفل قرمز)

البته زمانی این موضوع حاد می شود که از این روغن برای اندام تناسلی استفاده بشود بنابراین رقیق سازی روغن دارچین را حتما رعایت کنید.

مصرف دارچین با  آنتی‌بیوتیک ها خطر ساز می شود

دارچین به اشکال مختلفی می تواند همانند یک آنتی بیوتیک عمل کند البته به صورت کاملا طبیعی. حالا اگر آنتی بیوتیک های تجاری را به همراه دارچین مصرف کنید باعث ناسازگاری هایی در بدن شما می شود و مثل این می باشد که شما ۲ برابر آنتی بیوتیک مصرف کرده اید.

بنابراین اگر از داروی آنتی بیوتیک استفاده می کنید پس مصرف دارچین را فعلا متوقف کنید.

 

قند خون

بسته به میزان مصرفی که دارید، دارچین می تواند قند خون شما را کاهش بدهد. به طور میانگین، مصرف ۲ قاشق چای خوری از پودر دارچین سیلان و یا انداختن چوب دارچین در یک فنجان چای تاثیر آنچنانی بر قند خون ندارد ولی باید دانست که استفاده از روغن پوست دارچین سیلان می تواند تاثیر بسیاری در کاهش قند خون داشته باشد و در نتیجه حالت گیجی را به بار بیاورد.

بنابراین سعی کنید بیش از ۳-۲ قطره از روغن پوست سیلان دارچین را به چای یا قهوه خود اضافه نکنید چراکه می تواند باعث کاهش چشمگیر قند خون و بی حالی و سرگیجه بشود.


نویسنده : حکیم مصطفی لبیکی

منبع : https://exireteb.com/cinnamon-properties/

TOP