خواص زنیان تمام نشدنی است (ضدعفونی کننده قوی بدن و درمان ۲۰ بیماری)

زنیان و نام های دیگر آن:

طالب الخبز- زیره ی وحشی- زینیون- تخم زنیان- شیرین بادیان- نانخواه- زینان- خردو- نانخه- کِسِر…

 

ساختار فیزیکی گیاه زنیان:

زنیان نیز همانند رازیانه، بادیان رومی، شِوید و زیره به یک خانواده تعلق دارد.
شکل و ظاهر: بیضی و مضرس (دندانه‌دار)؛
اندازه: بسیار کوچک؛
رنگ: ما بین زرد و قهوه‌ای تا سبز خاکستری؛
طعم: تند و تیز؛
برگ: شبیه به پَرهای کوچک؛
عطر و بو: قَوی شبیه به آویشن

 

طبیعت زنیان گرم و خشک است.

 

ترکیب شیمیایی:

۶ تا ۴ درصد اسانس روغنی فرّار- تیمول- سیمن- دیبانتن- آلفا- بی نن.

 

محل و زمان برداشت گیاه زنیان چیست:

از ابتدای ماه آبان تا اواخر آذر ماه زمان مناسب برداشت زنیان است . زنیان در مصر ، ایران و هند ، به صورت خود رو رشد می کند . و در استان های سیستان و بلوچستان ،آذربایجان  ، اصفهان ، کرمان ، فارس و خوزستان این گیاه به وفور یافت می شود.

 

ارزش غذایی زنیان(۱۰۰گرم) :

دانه های گیاه زنیان سرشار و مملو است از مواد مغذی .
این گیاه مقوی حاوی ویتامین ها و پروتیئن ها ، فیبرهای مورد نیاز بدن بوده و هر یک از آن ها مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم از دانه های زینان به شرح زیر می باشد:

چربی: ۲۵ گرم
کالری: ۳۰۵
چربی اشباع شده: ۴ گرم
چربی اشباع نشده: ۱۵ گرم
سدیم: ۱۰ گرم
کربوهیدرات: ۴۳ گرم
فیبر: ۳۹ گرم
پروتئین: ۱۶ گرم

 

طب سنتی برای زنیان چه خواصی را برمی شمارد؟

مزاج این گیاه گرم و خشک در درجه سوم (از چهار درجه) می باشد فلذا نسبتا قوی است، یعنی باید در مصرف آن کاملا محتاط بود و برای استفاده طولانی، حتما با نظر پزشک باشد.
به صورت دانه (میوه گیاه) است اگرچه ریشه ی این گیاه نیز خاصیتی دارویی دارد. معمولا برای گرم کردن سیستم گوارشی و برای تسهیل عمل هضم از آن استفاده می شود.

زنیان دارای بو و طعمی تندی بوده و اشتها آور است و بخاطر گرمی ای که دارد طبیعتاً افراد با مزاج گرم سعی کنند استفاده زیادی از آن نداشته باشند و یا اگر استفاده می کنند، به عنوان مصلح آن، از کمی سنکجبین نیز استفاده کنند.
عرق زنیان معمولاً برای گرفتگی عضلانی ای که ناشی از سردی و حتی درجات خفیفی از حالت شبه فلج توصیه شده است و برای بعضی از لرزش های بدن که طبیعتاً ناشی از سردی باشد استفاده می شود.
این گیاه برای تقویت مغز و اعصاب کاملا مفید است که گاها همراه دارچین و گل گاوزبان نیز قابل استفاده است.

با توجه به اینکه گیاه مورد نظر مدر (ادرارآور)، قاعده اور و عرق آور (معرق) است، برای دفع کردن رطوبت های زائد بدن بسیار مناسب است که این، منتهی به درجاتی از کاهش وزن و پف آلودگی نیز خواهد شد.

همچنین این گیاه برای دفع سنگ های ادراری و مشکلات قاعدگی (دیر باز شدن قاعدگی یا قاعده نشدن به موقع مخصوصا در افراد سرد مزاج) نیز مفید است. این گیاه ضد نفخ و از بین برنده بادهای تشکیل شده داخل بدن و سیستم گوارش است و لذا برای رفع برخی از انواع پیچ خوردن روده و قولنج مفید است.

اگر گرم مزاج هستید و با مصرف زنیان دچار سردرد می شوید پس باید از گشنیز استفاده کنید که گیاهی است ضد زنیان و از طبع سردی برخوردار است. گشنیز همچنین باعث جلوگیری از بالا رفتن بخارات و گازها به سمت مغز می شود.برای قطع اسهال نیز به کار می رود، البته باید توجه کرد که باید به علت اسهال توجه داشت و نباید اسهال را بلافاصله پس از بروز، بند آورد.

خاصیت تریاقی داشته و برای ترک اعتیاد به تریاک و کم کردن مضرات آن، مفید است.

و اما بالاخره می رسیم به تحلیل و بررسی زنیان و خواص فوق العاده ی آن:

 خواص بی پایان زنیان شروع شد

 

۱. جلوگیری از اسیدی شدن دستگاه گوارشی

یک قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را با یک قاشق غذاخوری زیرهٔ سبز ترکیب کنید. این ترکیب را با مقداری پودر زنجبیل به‌صورت روزانه مصرف نمایید. این درمان طبیعی بهترین روش برای رفع مشکلات وخیم هاضمه می باشد. همچنین برای درمان اسیدیته و مشکل رفلاکس اسیدی نیز مناسب است.
یبوست
آسم (تنگی نفس)

 

۲. در جهت درمان کبد و کلیه
برای درمان درد روده که نتیجه‌ٔ سوءهاضمه و التهاب است، آب زنیان را بنوشید. همچنین مصرف این گیاه برای درمان عملکرد نامناسب کبد و کلیه نیز بسیار سفارش می شود.

 

۳. رفع مشکلات دهان و دندان
دانهٔ زنیان باعث جلوگیری یا بهبودی درد دندان می‌شود. برای درمان درد دندان، بوی بد دهان و پوسیدگی دندان، دهان خود را با مقداری روغن میخک و مقداری از روغن زنیان و آب بشویید. این راه مذکور بهترین روش است برای حفظ بهداشت دهان و دندان.

 

۴. درمان سوختگی، اگزما و خارش 
دانهٔ زنیان را با آب ولرم مخلوط نمایید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را به هر منطقه‌ای از صورت یا بدن که لازم است بمالید. همچنین سعی کنید تا منطقه‌ی آسیب‌دیده را با آب زنیان بشویید تا اثر بیشتری بر موضع داشته باشد. برای تورم ناشی از سوختگی، جوش یا اگزما دانهٔ زنیان خرد‌شده را با آب لیمو ترکیب کنید. این ماده به از بین بردن تورم کمک خوبی می‌کند.

 

۵. بهبود خون‌ریزی بیش‌ازحد و عادت ماهیانهٔ نامنظم
خانم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند می‌توانند آب زنیان را بنوشند. شب مقداری دانهٔ زنیان را در ظرفی که از آب پر شده است بریزید. آن‌ را از صافی رد کرده و در صبح بنوشید.

 

۶. رفع اسهال
دانهٔ این گیاه دارویی طبیعی برای اسهال خونی و به طور کلی اسهال می باشد. مشتی از دانهٔ زنیان را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس اجازه دهید سرد شود و دوبار در روز آن را مصرف نمایید. این یکی از روش‌های مرسوم است برای درمان سوءهاضمه و اسهال خونی.

 

۷. درمان عفونت‌های ویروسی
ماست را با پودر دانهٔ زنیان ترکیب کنید. این خمیر را به صورت‌تان بزنید و اجازه بدهید تا در طول شب روی صورتتان  باقی بماند. این‌کار به برطرف شدن جای جوش در روی پوست شما کمک قابل توجهی می‌کند. بعلاوه برای اثربخشی بهتر، سعی کنید صبح‌ها صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

 

۸.دفع کردن پشه!
روغن خردل را با دانهٔ زنیان آسیاب‌شده مخلوط نمایید. تکه‌های مقوا را به این ترکیب آغشته کرده و در گوشه‌های خانه قرار دهید. با این‌کار از شر پشه‌ها‌ی خانه ی خود خلاص خواهید شد!

 

۹. زائل کننده ی بی‌اشتهایی و بی میلی
دانه‌ٔ رازیانه، پودر زنجبیل خشک‌شده، نمک و دانهٔ زیرهٔ سیاه را مخلوط و آسیاب کنید. روغن داغ را به مخلوط اضافه کنید و آن را با برنج پخته‌شده ترکیب کنید. این ترکیب در بهبود اشتهای انسان کاملا مفید است.

 

زنیان

۱۰. متوقف ساختن سفید شدن موهایتان
۲ تا ۳ عدد برگ کاری (زردچوبه هندی)؛
۲ عدد کشمش؛
سرانگشت دانهٔ زنیان؛
و مقداری شکر برای طعم دادن.
برگ کاری، کشمش و دانهٔ زنیان را در یک فنجان آب بریزید و بپزید. در صورت لزوم برای طعم دادن به آن شکر اضافه کنید. روزی یک لیوان از آن بنوشید. این روش سفید شدن مو را متوقف می‌کند.

 

۱۱.تقویت قوای جنسی
دانهٔ زنیان را با مقداری هستهٔ تمبر هندی و کرهٔ تصفیه‌شده برشته کنید. آنها را به‌خوبی آسیاب کرده و یک قاشق چای‌خوری از این مخلوط را به یک لیوان شیر و عسل اضافه کنید. این یک روش کاملا اثبات‌شده است برای کاهش ناتوانی های جنسی. و برای اثربخشی بیشتر نیز میتوانید هر شب از این مخلوط استفاده کنید.

 

۱۲. تقویت روند شیردهی مادر
دانهٔ زنیان را با دانهٔ رازیانه مخلوط کنید. این ترکیب برای پاک‌سازی رحم و افزایش تولید شیر مادر استفاده می‌شود. ۱ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را به ۱ لیتر آب اضافه کنید. ۵ دقیقه آن را بجوشانید و سپس اجازه دهید تا سرد شود. برای تاثیرگداری بیشتر و بهتر هر روز آن را مصرف کنید.

 

۱۳. رفع گرفتگی‌ های قاعدگی
دانهٔ این گیاه به‌عنوان تقویت‌کنندهٔ اعصاب عمل می‌کند. در نتیجه می‌تواند گرفتگی‌های قاعدگی در زمان عادت ماهیانه را کاهش بدهد. فواید دانهٔ این گیاه بسیار اعجاب‌ برانگیز است. همچنین برای آرامش‌بخشی سریع نیز می‌توانید روغن آن را روی ماهیچه بمالید.

 

۱۴. برطرف کردن مشکلات معده
۳ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را در آب لیمو خیس کرده و در سایه خشک نمایید. سپس آن را آسیاب کرده و با مقداری نمک سیاه ترکیب کنید و دو مرتبه در روز با آب ولرم میل نمایید. این‌کار روشی مناسب برای درمان بی اشتهایی، نفخ شکم و سایر مشکلات معده است. این ماده را به‌صورت روزانه مصرف کنید تا نتیجه‌ٔ دلخواه خودتان را به دست آورید.

 

۱۵. رفع آروغ زدن
بسیاری از مشکلات مربوط به گازهای معده می‌تواند با ترکیب زنجبیل خشک‌شده، دانهٔ زنیان و نمک سیاه درمان شود. این ترکیب برای درمان  کردن گاز معده، سوءهاضمه و آروغ زدن می تواند مفید واقع شود. همچنین می‌توانید این ترکیب را در آب گرم و هل حل کنید و بنوشید.

 

زنیان

۱۶. درمان میگرن
دانه‌های این گیاه را در یک ورق کاغذ بپیچید و بو کنید. این کار برای کاهش سردردهای میگرنی مفید خواهد بود. همچنین شما می‌توانید برای درمان سایر مشکلات مربوط به سر دانه‌های زنیان را بسوزانید و استنشاق کنید.

 

۱۷. تقویت سلامت قلب
برای تحریک قلب یک قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را با آب گرم مصرف کنید. این روش برای درمان درد قفسه سینه هم مناسب می باشد.  بعلاوه برای اثربخشی سریع‌تر می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شکر زرد را با مقداری از دانهٔ این گیاه مخلوط کنید.

 

۱۸. درمان اعتیاد به مشروبات الکلی
این گیاه برای افرادی که می‌خواهند از اعتیاد به الکل خلاص شوند مناسب است. جویدن روزانهٔ دانهٔ آن کمک می‌کند تا میل به الکل کم گردد.

 

۱۹. افزایش دهنده ی تعداد اسپرم است
دانهٔ زنیان را با مقداری هستهٔ تمبرهندی و کرهٔ تصفیه‌شده برشته نمایید. تمام این مواد را آسیاب کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری از این مواد را در یک لیوان شیر و عسل حل کنید. این‌ کار روشی بس مفید برای افزایش تعداد اسپرم و درمان انزال زودرس می باشد. برای اینکه به نتیجهٔ بهتری برسید هر شب آن را مصرف کنید.

حتما مطالعه کنید 👈👈 دارچین، معجزه ای برای قدرت جنسی

 

۲۰. خاصیت حشره‌کشی دارد!
این دانهٔ مفید علاوه‌بر اینکه خواص درمانی دارد، به‌طور گسترده در تهیهٔ غذا استفاده می‌شود. همچنین این دانه به‌عنوان حشره‌کش استفاده می‌شود. استفاده از دانهٔ آن روشی مرسوم برای درمان نیش حشرات سمی است.

 

۲۱. قابل استفاده در آشپزی
این دانهٔ مفید به‌عنوان ادویه ای خوش طعم در انواع و اقسام غذاهای هندی استفاده می‌شود. این دانه را می‌توان به‌صورت برشته‌شده، سرخ‌شده در روغن یا در ترکیب با سایر ادویه‌ها استفاده کرد. زنیان برای هضم بهتر غذا در مقدار کم برای تولید بیسکوییت، اسنک، سس، سوپ، نوشیدنی‌های بدون الکل و ترشی استفاده می‌شود.

 

۲۱. درمان شب ادراری
۵۰ گرم کنجد سیاه، ۲۵ گرم دانهٔ زنیان و ۱۰۰ گرم شکر زرد را با هم مخلوط کنید. روزی دوبار ۱ قاشق چای‌خوری از این مخلوط را مصرف کنید. این کار به درمان تکرر ادرار و شب‌ ادراری کمک می‌کند.

 

۲۲. درمان گوش درد
۱ قاشق چای‌خوری سیر و ۲ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را در روغن کنجد سیاه حرارت دهید تا به رنگ قرمز در بیاید. اجازه دهید تا سرد شود و آن را از صافی رد کنید و چند قطره از آن را داخل گوش بریزید. این روش برای درمان التهاب گوش هم مناسب است.

 

۲۳. زائل کننده ی نفخ شکم
۳ قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را در آب لیمو خیس کنید. بعد از اینکه آن را در سایه خشک کردید با مقداری نمک سیاه ترکیب و پودر کنید و دوبار در روز ۱ قاشق چای‌خوری از آن را با آب گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

 

زنیان

۲۴. درمانی برای درد مفاصل
برای تسکین درد مفاصل، مارچوبه، دانهٔ زیرهٔ سیاه، دانهٔ شنبلیله و دانهٔ زنیان را با هم مخلوط کنید. سپس پودر کنید و هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری از آن را بخورید.

شیوه ی بهره گیری از زنیان برای آرتروز(دردمفاصل):
۱- عرق زنیان: هر ۸ساعت یک قاشق غذاخوری دریک استکان آب حل کنید و بعدازغذامیل بفرمایید.
همچنین در این رابطه میتوانید از اسطوخودوس و گل تخمی نیز استفاده کنید:
۲- عرق اسطوخودوس: روزی ۲باریک قاشق غذاخوری درکمی آب حل کرده بعدازغذامیل شود.
۳- عرق گل ختمی: هر۸ساعت یک قاشق غذاخوری درکمی آب حل کرده بعدازغذامیل شود.

۲۵. التیام دهنده ی درد
دانهٔ زنیان، دانهٔ پیاز و دانهٔ شنبلیله را با اسفرزه مخلوط و آسیاب کنید و هر روز صبح یک قاشق چای‌خوری از آن  مصرف نمایید. اثرات مصرف این پودر با معدهٔ خالی بهتر است و نتایج مثبت و قابل اعتنایی دارد.

۲۶. درمانی برای دیابت
این گیاه تاثیر بسزایی در بهبود دیابت دارد برای این منظور مبتلایان به دیابت باید یک قاشق چای خوری دانه زنیان را در یک لیوان شیر مخلوط و ۳۰ روز آن را میل کنند.زنیان با گردو را مساوی پودر کنند و هر شب یک یا چند قاشق میل کنند.

خواص زنیان و گردو در بیان امام صادق (علیه السلام):

زنیان و مغز گردو را باید به مقداری مساوی باهم استفاده نمود و حداقل هر شب یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کرد.
خوردن گردو با زنیان، نور چشم را افزایش می دهد.
زنیان و گردو بواسیر را می‌سوزانند و باد را از بدن دور می‌کنند و رنگ رخسار را زیبا می‌کنند و معده را زبر می‌کنند و کلیه را هم گرم می‌کنند.

 

۲۷. درمانی برای سنگ مثانه
برای از بین بردن سنگ مثانه روزانه ۶ گرم دانهٔ زنیان مصرف کنید.

 

۲۸. درمان کهیر
یک گرم دانهٔ زنیان را با سه گرم شکر زرد مصرف نمایید. این روش درمانی مفیدی برای کهیر می باشد.

 

 ۲۹. پاک سازی ریه های بدن
مقادیر بالای تیمول موجود در گیاه زنیان دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری طبیعی می باشد  به همین دلیل به پاک سازی ریه ها کمک می کند و بیماری های سرماخوردگی، برونشیت و آسم را بهبود می بخشد.
شیوه ی استفاده از زنیان برای پاک سازی ریه چیست؟
یک قاشق چای خوری پودر زنیان را در یک لیوان آب بریزید و نوش جان کنید تا با کاهش موکوس در ریه ها باعث سم زدایی و پاک سازی کامل آن ها شود.

 

مطالعه کنید 👈👈 آویشن و درمان مشکلات تنفسی

خواص عسل زنیان

خواص عسل زنیان

 

عسل زنیان

خوشبختانه عسل زنیان تمامی خواص گیاه زنیان را در خود جای داده است و به اضافه ی آن از خواص عمومی عسل نیز برخوردار می باشد . اگر دوست ندارید که از گیاه زنیان استفاده کنید ، می توانید عسل زنیان را تهیه و مصرف نمایید و کاملا مطمئن باشد همه ی خواص عسل زنیان را خواهد داشت .

خواص عسل زنیان چیست؟

برای افرادی که از مشکلات چربی خون ، حالت تهوع و یا نفخ شکم رنج می برند ، عسل زنیان معجزه ای عجیب درمانگر است . برخی خواص این عسل عبارت هستند از ؛
-بهبود سو هاضمه و نفخ .
-تنظیم کننده چربی خون
-ضد میکروب و عفونت
-ضد تهوع
-ضد تشنج
-بهبود عوارض پس از اعتیاد
عسل زنیان کوهی یک عسل درمانی کاملا خاص است که از خواص درمانی آن می توان به تقویت معده ، افزایش شیر مادران ، محرک نیروی جنسی ، تقویت عمومی بدن ، تقویت کبد ، تنظیم قاعدگی زنان ، موثر و کارآمد در درمان دردهای قاعدگی ، رماتیسم ، بهبود تهوع ، بهبود تشنج ، ضد میکروب، باکتری ، قارچ و عفونت ، بهبود عوارض بعد از ترک اعتیاد و … اشاره کرد.
بهترین شیوه ی مصرف این عسل چیست؟
شما می توانید این عسل مقوی را در وعده صبحانه میل بفرمایید یا مقداری از این عسل را با کمی آب ولرم و چند قطره آبلیمو ی تازه مخلوط کنید و میل فرمایید.

مطالعه کنید 👈👈 عسل درمانی 

 عسل زنیان جزء کدام دسته از عسل ها است؟

۱.عسل مخلوط
اغلب عسل های تجاری از این دسته می باشند که برای داشتن کیفیت باثبات ، انواع مختلف عسل های حاصل از گل های مختلف را با هم مخلوط می کنند تا به رنگ ، طعم ، دانستیه و سایر خصوصیات مورد نظر و یکنواخت برسند.
۲.عسل جنگلی
این نوع عسل از چند نوع گیاه وحشی که همه ساله  در مناطق خاصی می رویند به دست می آید و بنا به دلایل آب و هوایی ، مزه و طعم آن ممکن است از در هر سالی  متفاوت از سال دیگر باشد که این هم می تواند یک مزیت قلمداد شود و هم یک نقطه ضعف.
۳.عسل تک گل
این نوع عسل حاصل زنبورهایی است که در منطقه مشخصی نگهداری می شوند و تغذیه شان فقط از گرده های یک نوع گل می باشد و اغلب دارای طعم و رنگ مخصوص به خود می باشند. عسل هایی که  تک گیاه می باشند بسته به نوع شهد غالب رنگ، طعم و عطر مختلفی دارند به عنوان مثال رنگ عسل زنیان عقیقی روشن است.
عسل زنیان در حقیقت یک عسل دارویی به شمار می رود که علاوه بر خواص عسل طبیعی، خاصیت های فراوان گیاه زنیان را نیز در خود جای داده است. اگر نمی خواهید به صورت مستقیم از خود این گیاه استفاده کنید، می توانید عسل طبیعی آنرا خریداری کرده و مطمئن باشید که با خرید عسل طبیعی زنیان از تمامی این خواص مفید بهره برداری کافی را خواهید کرد.

 

زنیان

عرق زنیان، حلال مشکل فشارخون:

بالا بودن فشار خون یکی از بیماری های ناخوشایندی است که اختلالاتی را در نحوه ی عملکرد بهینه بدن ایجاد می‌کند.

در بدن اشخاصی که فشار خون بالا دارند، قلب برای مقابله با آن باید شدیدتر فعالیت کند تا این فشار را برطرف کند.

از جمله خطراتی که فشار خون بالا دارد آن است که ممکن است منتهی به عوارضی از جمله سکته قلبی و مغزی، نارسایی قلب و بیماری کلیه شود.

لکن فشار خون را می‌توان با کمک داروهای گیاهی ای چون زنیان کنترل نمود. این گیاه می‌تواند فشار خون را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد که احتمالا به دلیل وجود تیمول در ترکیبات آن می باشد و با اثر بر بلوک‌های کانال‌های کلسیمی موجب تعدیل و کاهش فشار خون می‌شود. پس از این گیاه می‌توان به عنوان یک داروی طبیعی برای رفع مشکل فشار خون بالا استفاده کرد.

بعلاوه از آنجا که گیاه زنیان دارای خاصیت چربی سوزی بوده است و موجب کاهش وزن می‌شود، به صورت غیر مستقیم نیز بر کنترل فشار خون نقش خواهد داشت.

حتما مطالعه کنید 👈👈 درمان فشار خون

 

زنیان

عرق زنیان راه فراری از اعتیاد:

مصرف عصاره این گیاه برای اشخاصی که به الکل اعتیاد دارند و از آن رنج می برند توصیه می گردد زیرا مصرف عصاره این گیاه می تواند در ترک و تحمل عوارض ناشی از ترک الکل مفید واقع شود.

همچنین جویدن روزانه دانه های زنیان باعث کاهش میل افراد به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر می شود.

افرادی که اعتیاد را ترک می‌کنند بعد از ترک یا در طی دوره درمان می‌توانند از عرق زنیان استفاده کنند.
اگر به مصرف ماده مخدر تریاک اعتیاد دارید یا کسی را می‌شناسید که این مشکل را دارد و از طرفی هم دوست دارید که استفاده از این ماده مخدر را کم کنید و یا کاملاً ترک کنید و از عوارض ناشی از مصرف آن دور بمانید.

حتماً برای شما هم خیلی جالب است که بدانید دانه‌های این گیاه، خاصیتی مشابه تریاق یا همان تریاک دارند!!! و استفاده از آن برای افرادی که نسبت به مصرف ماده مخدر تریاک اعتیاد دارند تا حدود زیادی مانع ضرر رساندن به بافت‌های مختلف بدن می‌شود و از این طریق هم راحت‌تر می‌توانند برای همیشه از مصرف تریاک خودداری کنند.

در نتیجه بهتر است برای کسانی که قصد ترک کردن و کم کردن مصرف مخدر تریاک را دارند، مصرف دانه‌های زنیان را پیشنهاد کنیم که علاوه بر بهره‌مند شدن از فواید درمانی بسیار مفید آن، از شر ضررهای تریاک نیز خلاص و وارد زندگی پاک و با آرامش می‌شوند.

 

با عرق زنیان خودتان را لاغر کنید!

روش استفاده این گیاه برای لاغری

دمنوش: ۲ تا ۴ گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کنید، و روزی سه بار نیم فنجان مصرف کنید.

پودر:می توانید روزانه ۳ تا ۴ گرم پودر دانه ها را به شکل های مختلف یا همراه با غذا مصرف کنید. باوجود این که دانه ها ریز هستند، برای اثربخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن ها در بدن بهتر استخراج شود.

عصاره خشک:عصاره خشک دانه های زنیان را می توانید روزانه ۱۲۵ میلی گرم مصرف نمایید.

عصاره مایع یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می توان روزانه تا شش میلی گرم مصرف کرد.

عرق زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف کنید تا هضم غذایتان را آسان و از نفخ و ترشی معده تان جلوگیری کند.
لازم به ذکر است استفاده از زنیان برای لاغری به همراه سایر گیاهان دارویی موثر در کاهش وزن به همراه تغذیه مناسب و انجام ورزش، تاثیر آن را چندین برابر میکند.

یکی از نخسه های سفارش شده لاغری با استفاده از برخی گیاهان دارویی به شرح ذیل می باشد:
۵۰گرم سیاه دانه + ۵۰گرم زیره سیاه +۲۵ گرم طباشیر + ۲۵گرم تخم گشنیز + ۲۵گرم هلیله سیاه +۲۵ گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان
مواد گیاهی فوق را تماما پودر کرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل و آب گرم مصرف نمایید.

 

میزان و شیوه ی مصرف عرق زنیان

  • برای استعمال خارجی: یک قاشق غذاخوری از این عرق گیاه را در گلو بریزید و قرقره کنید و سپس آنرا قورت دهید. همچنین می توانید در دو سوراخ بینی دو قطره عرق زنیان بچکانید و استنشاق کنید.
  • میزان مصرف برای کودکان: روزی سه بار دو قاشق مرباخوری عرق زنیان در کمی آب حل کنید و بعد از غذا میل کنید.
  • میزان مصرف برای بزرگ‌سالان: روزی سه بار دو قاشق غذاخوری عرق زنیان در کمی آب حل کنید و بعد از غذا میل نمایید.

طرز تهیه جوشانده گیاه زنیان:
برای تهیه کردن دمنوش زنیان باید ۲۰ گرم از دانه‌های زنیان را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد؛ پس از هر وعده غذایی یک فنجان از این دمنوش را نوش جان کنید.
برای رفع آنفولانزا روزی ۳ بار جوشانده ۳ گرم زنیان و ۳ گرم دارچین مصرف کنید.

تذکری مهم (تست عدم حساسیت) : قبل از مصرف هرگونه از ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

 

خطرات و عوارض گیاه زنیان

❌ نوزادان و کودکان : اطلاعاتی درباره اثر این گیاه بر روی نوزادان و کودکان در دسترس نیست بنابراین توصیه می شود که از مصرف زنیان در نوزادان و کودکان احتیاطا خودداری کنید.
❌ جنین و زنان باردار : تا بحال  تحقیقاتی درباره ی اثرات زنیان بر روی جنین و زنان باردار صورت نگرفته بنابراین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری از مصرف آن اجتناب ورزند.
❌ آلرژی و حساسیت : زیاده روی در مصرف زنیان ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند تهوع، استفراغ، سوزش پوست و سردرد مشخص می شود.
❌ کبد : افراد مبتلا به بیماری های کبد بهتر است از این گیاه را استفاده ای نکنند.
افراد گرم مزاج نبایستی از این عرق استفاده کنند و در صورت لزوم به مقدار کم و همراه با گیاهان دارویی سرد مانند عرق شاتره و کاسنی مصرف نمایند.
TOP