تولید بنزین مرغوب از ضایعات

مدیران پژوهشگاه صنعت نفت، در یک کنفرانس خبری آخرین پیشرفت های صنعت نفت ایران مانند تولید بنزین مرغوب از ضایعات، احداث تولید بنزین مرغوب از ضایعاتکارخانه تولید GTL و طرح شناسایی منابع غیرمتعارف نفت و گاز را معرفی کردند.

 به گزارش عصرایران ، در این نشست رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این که 15 سال تلاش علمی و تجربی کارشناسان ایرانی در حوزه GTL نتیجه داده، از راه اندازی اولین کارخانه تولید GTL ایران خبر داد و گفت: کارخانه تولید GTL با ظرفیت تولید روزانه 3000 بشکه فرآورده نفتی توسط بخش خصوصی احداث می شود و قرارداد آن نیز با بخش خصوصی منعقد شده است.
 
  حمید رضا کاتوزیان ، محل احداث این کارخانه را جزیره قشم اعلام کرد و گفت: برنامه هایی در دست داریم که که بر اساس آنها ، طراحی و ساخت کارخانه های GTL با ظرفیت های بالاتر محقق خواهد شد.
 
در این نشست همچنین رئیس پرديس صنايع پايين دستي پژوهشگاه صنعت نفت از یک پروژه جالب توجه در خصوص تولید بنزین خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که در پتروشیمی خارک اجرا می شود، ضایعات به جای سوختن و آلوده کردن محیط زیست تبدیل به بنزین مرغوب می شوند.
 
منصور بزمی با اشاره به این که متخصصان داخلی به 11 دانش فنی بومی و ملی در زمینه واحدهای فرآیندی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست یافته اند گفت: تولید بنزین بازیافتی پتروشیمی خارک به هزار و 500 بشکه در روز رسیده است.

علی معلمی از  دیگر مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت هم از مدل سازی سه بعدی و تعیین سیستم های هیدروکربوری در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: با این طرح در صدد کاهش ریسک اکتشافات نفت و گاز در منطقه هستیم و به علاوه کشف و شناسایی منابع غیر متعارف نفت و گاز را هم در دستور کار داریم زیرا در صورت موفقیت این طرح، منابع استراتژیک هیدروکربوری کشور در سطح جهان افزایش خواهد یافت که به نفع کشور است.

TOP