از فواید متعدد گوجه فرنگی و برگ آن چه میدانید؟

گوجه فرنگی میوه ای گوشت دار و پر آبی است که سرشار از ویتامین های A,B,C بوده و حاوی مقدار زیادی فسفر ،آهن ،سیلیس ،کلسیم ،چربی و پروتئین میباشد. همچنین اشتها را تقویت کرده و بسیار خنک است.

به گزارش شفاف به نقل از طبنا، گوجه فرنگی میوه ای گوشت دار و پر آبی است که سرشار از ویتامین های A,B,C بوده و حاوی مقدار زیادی فسفر ،آهن ،سیلیس ،کلسیم ،چربی و پروتئین میباشد. همچنین اشتها را تقویت کرده و بسیار خنک است.
داروی درمان ورم مفاصل و رماتیسم

مصرف گوجه فرنگی برای افرادی که دچار آرتریت نفریت ،سنگ کلیه ،سنگ مثانه ،ناراحتی های کبدی و یا یبوست میباشند توصیه میشود.

آب گوجه فرنگی در رشد و نمو کودکان موثر است همچنین به علت داشتن مقدار زیادی املاح معدنی یکی از بهترین و طبیعی ترین دارو ها برای معالجه ی رماتیسم ،ورم مفاصل و ورم امعائ محسوب شده ،خون را نیز نصفیه میکند.

آب گو جه فرنگی ،ترشی معده را از بین میبرد اما با همه معده ها سازگار نیست.پختن آن در آب جوش ،باعث تسهیل هضم مواد نشاسته ای موجود در آن میشود.

گوجه فرنگی نارس دارای مقدار قابل توجهی سولانین (ماده ای سمی) است. هر چه این میوه رسیده تر باشد از مقدار سولانین آن کاسته میشود. گوجه فرنگی نارس ممکن است عوارض مسمومیت از قبیل دل پیچه ،اسهال و باز شدن مردمک چشم را بهمراه داشته باشد. سرخ کردن زیاد گوجه فرنگی در روغن باعث سنگینی هضم آن میشود. ولی کباب کردن آن بر روی آتش مناسب است.

برگ های گوجه فرنگی زنبور وحشی و پشه را دفع میکند که بدین منظور آن ها را به نخ کشیده و در اتاق خود آویزان کنید.این عمل موجب فراری دادن حشرات می شود. اگر در محل مورچه ها چند عدد برگ گوجه فرنگی قرار دهید ، بوی این میوه مورچه ها را فراری میدهد.

خوردن گوجه فرنگی به هر صورت پخته و یا خام برای افرادی که دچار حساسیت یا آلرژی (خارش بدن، آسم، کهیر و ...) میباشند مضر است.

جالب است بدانید که آب گوجه فرنگی لکه های جوهر روی لباس را پاک میکند.

برای پوست کندن گوجه فرنگی بدون اینکه گوشت آن لطمه ببیند بهتر است نخست یک دقیقه آن را در آب جوش فرو برده و سپس در آب سرد بگذارید تا پوست آن به آسانی کنده شود

در موقع خرید دقت کنید و انواع رسیده آن را دست چین کنید.

TOP