خواص رب انار و فواید رب انار چیست ؟

یکی از خواص رب انار اینست که رب انار دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C است و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یکی دیگر از خواص رب انار پیشگیری از بروز سرطان است.

خواص رب انار

خواص رب انار

رب انار در کنار خوشمزگی که دارد خواص زیادی هم برای سلامتی ما خواهد داشت. به طور کلی فوایدی که اب انار دارد رب انار هم دارد. از مهمترین خواص رب انار میتوان به کالری بدون چربی، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و مقداری آهن اشاره کرد. همچنین رب انار و انار دارای اسید الایژیک است که در دیگر میوه ها کمتر دیده می شود.

به گزارش آسان طب یکی دیگر از خواص رب انار وجود پنی فنول ها است که سطح کلسترول بد موجود در بدن را کاهش خواهد داد. همچنین باید بدانید که یکی از خواص رب انار اینست که دارای مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد آلی می باشد.

خواص رب انار و فواید رب انار

خواص رب انار : تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از فواید رب انار اینست که رب انار دارای  آنتی اکسیدان و ویتامین C  است و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. طبق بررسی های بدست امده وقتی عمل هضم غذا صورت می پذیرد فرآیندی به نام اکسیداسیون در بدن رخ میدهد و  رادیکال های آزاد را تولید می کند.

به گزارش آسان طب رادیکال های آزاد باعث آسیب به بافت می شود و بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان را تولید کنند. رادیکال های آزاد ممکن است از طریق تنفس هوای آلوده هم به بدن برسد. در نتیجه مصرف رب انار با ان مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

خواص رب انار : پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از خواص رب انار پیشگیری از بروز سرطان است. استفاده منظم از رب و آب انار بدلیل کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بویژه سران سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان توصیه می شود.

فواید رب انار : کاهش کلسترول

یکی از فواید رب انار اینست که از تشکیل و تجمع کلسترول در بدن جلوگیری خواهد کرد. مقدار زیاد کلسترول در شریان ها باعث سخت شدن آن ها می شود و ممکن است منجر به اختلالات قلبی شود. پنی فنول موجود در رب انار کلسترول بدن را به شدت کاهش میدهد و برای سلامتی ما مفید است.

خواص رب انار و فواید رب انار

خواص رب انار برای لاغری

کاهش وزن و لاغری یکی از مهمترین فواید رب انار ( خواص انار ) است . به گزارش آسان طب رب انار  سرشار از ویتامین های A,B,C است و  به سوخت و ساز بدن کمک می کند . در ضمن رب انار  ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین میکند.

خواص رب انار برای بارداری

یک خاصیت دیگر رب انار وجود نیاسین در آن است که برای رشد ذهن جنین بسیار ضروری است. به همین دلیل خوردن رب انار مثل ماست و خاویار در این دوران به زنان حامله توصیه می شود.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از مجله اینترنتی آسان طب درباره خواص رب انار در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

TOP