آشنایی با خواص کاسنی

خواص کاسنی بی نظیر است . کاسنی تقویت کننده کبد است و آب آن بهترین داروی دفع کننده یرقان انسدادی است . کاسنی صفرا را می کاهد و انسدادهای کبدی را باز می کند . از خواص کاسنی اینست که حرارت بدن را می کاهد و تشنگی را برطرف می کند .

خواص کاسنی

خواص کاسنی

خواص کاسنی بی نظیر است . گیاه کاسنی از خانواده گل مینا می باشد . کاسنی گیاهی علفی و خودرو است که از قسمتهای مختلف آن مانند ریشه و برگ جهت درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود . گسترش کاسنی در کل جهان است  و همچنین در نقاط مختلف ایران میروید . ارتفاع ان حدودا به یک متر میرسد و خواص گوناگونی برای چشم ، قلب ، معده و .. دارد . در زیر به برخی از خواص کاسنی اشاره میکنیم .

خواص کاسنی چیست ؟

خواص کاسنی بی نظیر است . کاسنی تقویت کننده کبد است و آب آن بهترین داروی دفع کننده یرقان انسدادی است . کاسنی صفرا را می کاهد و انسدادهای کبدی را باز می کند .  از خواص کاسنی اینست که حرارت بدن را می کاهد و تشنگی را برطرف می کند . جوشانده ریشه کاسنی آسیب های شکمی ناشی از بیماریهای کبدی را رفع میکند  و در درمان سنگهای صفراوی نیز موثر است .  آب کاسنی را جوشانده ، کف آن را با سکنجبین بخورید . این نوشیدنی برای تبهای مزمن بی نظیر است و همچنین عفونت داخلی را رفع می کند . به گزارش آسان طب ،  تخم کاسنی اشتها را افزایش می دهد . کاسنی  مجاری ادرار را تمیز می کند . کاسنی بر خون انسان نیز تاثیرات زیادی می گذارد . مثلا کاسنی مزاج خون را تسکین می دهد ، خون را تصفیه می کند و کاهنده خون است . کاسنی برای دستگاه گوارش نیز فواید زیادی دارد . کاسنی تقویت کننده معده است و التهاب را می کاهد . همچنین غرغره اب کاسنی و آب خیار چنبر موجب برطرف شدن ورم حلق می گردد . برای درمان سنگ کلیه از کاسنی استفاده می شود . پیشنهاد میکنیم برای دفع سموم و نارسایی کلیه  تخم کاسنی را با صندل و رازیانه بپزید و میل کنید .

جوشانده یا خشک ان را برای درمان خارش و کهیر استفاده کنید . ترکیب پوست کاسنی و سفیداب و سرکه برای سوختگی در مقابل اتش مفید است . تخم کاسنی جهت جلوگیری از سفید شدن مو مفید است . کاسنی ویتامین ث دارد و زخمها را التیام می بخشد و پوست را ترمیم می کند . کاسنی بر هورمونهای زنانگی تاثیر می گذارد  و موجب پسر شدن فرزند می شود . همچنین شیر افزا می باشد . جهت عقرب گزیدگی و زنبور گزیدگی ضمادی از کاسنی میسازند و ان را در محل مورد نظر میگذارند . برای تهیه این ضماد کاسنی را با آرد جو ترکیب کنید . کاسنی تپش قلب را تنظیم کرده و قلب را تقویت می کند . همچنین رگها و عروق قلب را باز می کند . از آب کاسنی برای درمان ورمهای چشم و تقویت بینایی استفاده می شود .

TOP